kärsta April 23, 2005 Report April 23, 2005 Har en Mustang HT 66 på gång. Tyvärr saknar den styrservo. Går det att eftermontera? Hur stor ombyggnad blir det? Var köper man billigast en begagnad komplett styrservo. Hälsn. Kärstacmc1670 Citera
Horse1 April 23, 2005 Report April 23, 2005 Hej.Du klarar säkert av att köra utan servo, servon i Mustangoch andra USA Fordar runt 1960-70 är inget att stå efter. Det är klart att det kan vara trevligt med servo och detkanske gör saker och ting lite lättare, men du skall veta attdet inte är specielt roligt att köra i 110 med denna typ av servo den är fullverkande oavsett hastighet=(vingligt). Det går givetvis att skruva dit en servo i efterhand, brukarfinnas att köpa begagnat, kräver genomgång och kanskerenovering av div detaljer, kan bli dyrt. Min åsikt är att du köper en Mustang med servo om du måsteha en sådan, det blir biligare då den redan är monterad. Men jag kan med säkerhet säga att du vänjer dig att inteha servo också, jag vet har haft båda varianterna. Citera
yellow-dog April 23, 2005 Report April 23, 2005 Det är inga problem att eftermontera detta. Hur mycket jobb det är beror på hur mycket du kan. Men det kostar en peng att lämna bort det.Pris i USA är ca USD 500-1000 beroende på skick. Men räkna med det högre för ett renoverat set. Här hemma kostar det säkert 10 000:- från en firma begagnat. Privat vet jag inte.Jag har haft en bil med servo och har en utan idag. Och jag skall ärligt säga att idag saknar jag inte servon. Bilen är idag mer "precis" utan servo. Men visst skulle det vara skönt med servo när den skall parkeras ibland. Men hur mycket kör man? Henrik. Citera
lennart lundberg April 25, 2005 Report April 25, 2005 Hej Kärsta.Jag har en Mustang -66 med servostyrning och instämmer med CMC383 att den är vinglig både i låg fart som hög fart. Jag undrar vad man kan göra för att få bort denna vinglighet. Är ett byte till vanlig styrning det enda som hjälper.Har haft en Mustang -66 FB med vanlig styrning år 1970 och har inget minne av att den var vinglig på vägen. MVHCMC 1507Lennart Lundberg Citera
berne April 25, 2005 Report April 25, 2005 Har både en 65:a med servo och en utan. Föredrar absolut med. Utan blir det rätt tungt och jag upplever inte servon som speciellt vinglig. Kanske om man kör fort. men det gör jag sällan. Skönast att glida fram och då tycker jag att det blir bäst glidarkänsla med styrservo. Citera
Roger April 27, 2005 Report April 27, 2005 Samma sak med mej jag har bil med servo och hade en -69 Mach1 utan och det var utan servo.Visst bilarna är vingliga men det är väll bilen isej som är det.Har man bra iordning på framvagnsinställning och renoverad framvagn så funkar det skitbra jag upplever det inte som några problem med servo. Citera
Gäst April 28, 2005 Report April 28, 2005 Jag har ingen servo på min och kan ju säga att det är ett helvete att vända och dylikt när man måste hålla på att backa och köra fram, backa - köra fram..Men eftersom det är så få tillfällen så tycker jag inte att det är så farligt.När man kör som vanligt funkar det skitbra. Citera
joschen April 28, 2005 Report April 28, 2005 Jag tycker att mustanger utan servo går att svänga hur lätt som helst och jag har knappt sett ett gym på bild.Även stilla stående går det lätt, om att du inte har jätte jätte breda däck för då blir det en helt annan sak.Men så länge däcken håller sej i skärmarna så tycker inte jag att det är något problem."Grabben i graven brevid" i mittgarage som har en 65:a har servo och jag brukar fnissa åt hand bil för den läcker i servon som ett såll, trotts att han har bytt nästan allt i servon som går att byta.Har du igen servo så gläds för det, du har nu ett problem mindre.But it´s your choice!!!! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.