Jump to content

Motordialys


Guest
 Share

Recommended Posts

Vet folk som gjort det, och de har inte klagat, men inte heller hoppat jämfota av glädje. Jag köper inte argumentet att en olja ska se ny ut efter hundratals mil. I så fall gör den inte sitt jobb. Förutom att smörja och kyla ska den även transportera bort skit. Att där e mindre skit att transportera bort får man ju hoppas efter en spolning, men fortfarande blir oljan skitig...

En förutsättning för att jag skulle göra nåt sånt här är att man med 100% säkerhet vet att all lös skit verkligen är ur maskinen. Vet man det? Jag jämför bara med när man går från en mineralolja till en syntet. Man bör då göra ett oljebyte igen inom kort då syntetoljan frigör skit på ett helt annat sätt än mineraloljan...

Bara mina funderingar....

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

Om man läser hur dom arbetar tror jag nog att det fungerar bra. Först spola rent med diverse uppvärmda vätskor och sedan blåsa torrt och rent med luft.

Har varit i mailkontakt med ett företag som tillhandahåller tjänsten i göteborg.

----- Original Message -----

From: magnus mellqvist

To: info@rosso.se

Sent: Wednesday, April 27, 2005 2:47 AM

Subject: ang. engineflush

Hejsan!

Såg på www.engineflush.biz/ att ni har en Bilstein Engineflush.

Vad kostar tjänsten?

Är intresserad av prova det på min Mustang -68 med en 351w v8.

Behöver man boka tid?

Mvh Magnus Mellqvist

--------------------------------------------------------------------------------

> Från: "ALFA ROSSO AB" <info@rosso.se>

> Till: "magnus mellqvist" <magnus_mellqvist@spray.se>

> Rubrik: Re: ang. engineflush

> Datum: Wed, 27 Apr 2005 08:03:45 +0200

Hej Magnus!

Visst har vi en flush. Vi tar 1000kr ink moms för fushen. Till det tillkommer olja+filter, vilket du får ta med själv om du vill.

Vi ligger ca en vecka bort i bokning så det är bara att ringa o boka tid om du är intresserad.

Tel nr: 031/402590 Göran eller Johan

Mvh Johan

ROSSO

----- Original Message -----

From: magnus mellqvist

To: ALFA ROSSO AB

Sent: Thursday, April 28, 2005 12:11 PM

Subject: Re: Re: ang. engineflush

Hej!

Det låter helt klart intressant, men har ni någon garanti på att det fungerar 100%?

Och om det skulle hända något, var står ni då?

Det är som sagt en 35år gammal motor, och det vore tråkigt om det skulle hända någonting när man är påväg hem efter själva flushen.

Mvh

Magnus M

----------------------------------------------------------------------------------

Hej igen!

100% kan ingen garantera på nått, men helt klart har vi märkt en klar skilnad på andra bilar vi gjort.

Om det skulle inträffa något fel som har med flushen att göra får man se då det händer.

Sannolikheten att något relaterat till tvätten skulle hända är i princip obefintlig, men man skall aldrig säga aldrig. Flushmedlet som används kan man köra motorn på om det skulle vara så, att det skulle sätta igen någon kanal är oxå ganska otroligt eftersom medlet löser upp det som finns i motorn. Skulle det ändå bli tätt är det mycket troligt att det hadde blivit det oavsätt om motorn är tvättad eller inte.

Det finns ingen dockumentation om att det skulle ha inträffat något haveri i samband med tvätten, hittills.

Det ända jag kan garantera på din motor är att det är skitigt invändigt o skulle det inte vara det så är den antingen extremt väl skött eller ny renoverad.

Mvh Johan!

ROSSO

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Slick 50 är inget undermedel, har samma egenskaper som det

mycket beprövade STP. :shock:

Troligen så är det många som skrattar åt detta gällande STP

men ni behöver bara vara intresserade av dragracing så förstår

ni vilka egenskaper som STP har. 8)

Jag har prövat Slick 50 i både motor och låda och kan inte förstå

hur vi som konsumenter skall kunna bedömma egenskaperna och

nyttan med Slick 50. :?:

Däremot har jag en syster och hennes man som kör drag i USA

fortfarande och dom använder 50%STP o 50% motorolja vid

ihop montering av drag motorer, detta måste vara bekräfftade

nog hur bra friktionen och vidhäftningen är hos STP. :shock:

Själv har jag alltid i mer än 20års tid använt STP oavsett kondition

på motorn och jag kan garantera att när ni byter olja nästa gång

så finns det mycket friktion kvar i den gamla motoroljan. :shock:

Detta är förstås vad jag tycker igen och den får uppfattas hur den vill

men Slick 50 kommer jag inte att kasta ut pengar på något mer. :(

STP kommer alltid att tillsättas i minna oljebyten även i ramtiden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...