Jump to content

riskokare


melker

Recommended Posts

  • 1 month later...

Jag ser det här som konst, kultur och nytänkande. Snyggt eller fult är en smaksak, men glimten i ögat finns hos de som iordningställt bilarna:-)

En trend som endast nått början av sin karriär, och vi ser ju ibland små antydningar även i Sverige på roliga modiferieringar.

Det finns fortfarande fanatiker som förfasas över förstörda Mustanger som har luftburken och andra fälgar än orginal.

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Jag ser det här som konst, kultur och nytänkande. Snyggt eller fult är en smaksak, men glimten i ögat finns hos de som iordningställt bilarna:-)

Det finns fortfarande fanatiker som förfasas över förstörda Mustanger som har luftburken och andra fälgar än orginal.

Kan bara hålla med, även om jag inte är så förtjust i den "nya" trenden med neon och aluvingar osv.. Det är kul att kika på :)

Jag låter originalfanatikerna göra sitt men då hoppas jag verkligen att dom kan respektera om andra inte vill ha original utan modifierar och bygger om.. Så himla trött på originalhysterin...

Man har ju själv lite tankar på att bygga om mustangen i framtiden.. :)

Link to comment
Share on other sites

Tänk på alla tidiga custombyggen (från -50 och -60talet) som verkligen skiljde sig från mängden. De var enormt uppseendeväckande hos allmänheten, och ansågs vara annorlunda kreativitet som övergick till ren bilbyggarkonst.

Kan inte påstå att det har skett något så uppseendeväckande inom bilhobbyn förrän nu, (i riskokarna) som kan liknas vid det.

Link to comment
Share on other sites

Jag låter originalfanatikerna göra sitt men då hoppas jag verkligen att dom kan respektera om andra inte vill ha original utan modifierar och bygger om.. Så himla trött på originalhysterin...

Det jag är mest bekymrad över är bilens värde efter en modifiering för kanske 20-30 kkr. Det känns som att original är mest värdeeffektivt jämfört med modifieringar?? Fast man är ju sugen på insprutat, vassare väghållning och skivor fram :twisted:

/Sven (som för övrigt smällde en Corvette igår, singelolycka och som tur var körde inte jag.... Bilen gick att köra hem för egen maskin...)

Link to comment
Share on other sites

Jag låter originalfanatikerna göra sitt men då hoppas jag verkligen att dom kan respektera om andra inte vill ha original utan modifierar och bygger om.. Så himla trött på originalhysterin...

Det jag är mest bekymrad över är bilens värde efter en modifiering för kanske 20-30 kkr. Det känns som att original är mest värdeeffektivt jämfört med modifieringar?? Fast man är ju sugen på insprutat, vassare väghållning och skivor fram :twisted:

/Sven (som för övrigt smällde en Corvette igår, singelolycka och som tur var körde inte jag.... Bilen gick att köra hem för egen maskin...)

Det är väl så att en originalbil står sig bättre i pris vad jag förstått. Men om man tänker på hur många Mustanger som byggdes genom åren så "behöver" inte alla vara original.. Då skulle ju värdet på även dom sjunka.

Men dom som bygger om nyare bilar och trimmar/stylar förlorar oftast väldigt mycket på det.

Snackade med en kille som har byggt multimedia i och stylat moderna BMW's osv. och det senaste projektet han höll på med där han byggde om en BMW 330D (tror jag) så räknade han med att gå back minst 120.000kr..

Link to comment
Share on other sites

wow ?! styling-temat har nyss nått en ny nivå?!... men vilken nivå!!!. Själv skulle jag nog skratta om jag såg något sånt på våra vägar... men med SBP regler så blir det nog ganska svårt att få igenom något sånt bygge. är bara glad att ingen mustang fanns med bland dem ;)

Link to comment
Share on other sites

wow ?! styling-temat har nyss nått en ny nivå?!... men vilken nivå!!!. Själv skulle jag nog skratta om jag såg något sånt på våra vägar... men med SBP regler så blir det nog ganska svårt att få igenom något sånt bygge. är bara glad att ingen mustang fanns med bland dem ;)

Bland de roligaste som fins är ju att gå fram till sådana snubbar och börja knacka på deras bilar och titta frågand och mummla plast, plast ,plast osv, och när dom frågar något så undrar man varför han har köpt en plastbil och om han inte hadde råd att köpa en "riktig" bil. Och är de massa plast i motorutrymmet så skall man ju givetvis påpeka de med :D

Plast är "BILLIGT"!

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...