Jump to content

Andra plattformar?

Recommended Posts

Eftersom detta forum är totalt dött och all kunskap och erfarenhet som tidigare fanns här verkar förlorad undrar jag om det finns andra plattformar att vända sig till. 

Någon grupp på facebook eller att annat forum alltså? 

Du får nog precisera vad du är intresserad av, gissar att det finns en uppsjö av Gen 1 grupper på fb men dom följer inte jag. Däremot följer jag ett antal, f.a Amerikanska som kör bana och tävlar med Gen 5 & 6, samt ett antal S197 av olika kvalitet och flera Modular 3V motor trådar. Skulle tro att det finns strikt original matching numbers och alla taggar å dekaler nyprintade renoveringstrådar samt diverse lite friare gen 1 grupper och ett antal motor grupper, renoveringsgrupper och trimnings grupper för 289/302 m.m. 

Sen finns ju sannolikt det du söker redan diskuterat, dissikerat och problemlöst någonstans här på forumet. Du måste bara engagera dig lite och söka, inte slänga ut en fråga bara och tro att andra ska söka åt dig och servera på silverfat 😃

• Like 2

Det finns alltså inget intresse i forumet längre? För typ 10år sedan diskuteras saker här. Med inlevelse. Oavsett om det var ett avhandlat ämne eller ej. 

Det är större än mina inlägg, det gäller alla inlägg så lyft blicken lite. 😁 Aktiviteten här är nada, men kul att kritik kunde få fram ett svar här. 😅

(redigerad)
3 minuter sedan, Corvette said:

Kanske generationsskifte som gör att man har andra sökvägar på nätet

Så är det troligen. 👍🏽 Vilket är synd. Enligt mig. Vilket var poängen, vilka sökvägar gäller bland svenska mustabgägare. Vi är ju en flock ändå. 

Ändrade %s av %s (%s)
1 hour ago, MrTurbo_1645 said:

Så är det troligen. 👍🏽 Vilket är synd. Enligt mig. Vilket var poängen, vilka sökvägar gäller bland svenska mustabgägare. Vi är ju en flock ändå. 

Jo sedan träffas här och på bilträffar på sommaren var ju det mysiga och diskutera saker och ideer 👍

• Like 1
3 timmar sedan, MrTurbo_1645 said:

Det finns alltså inget intresse i forumet längre? För typ 10år sedan diskuteras saker här. Med inlevelse. Oavsett om det var ett avhandlat ämne eller ej. 

Det är större än mina inlägg, det gäller alla inlägg så lyft blicken lite. 😁 Aktiviteten här är nada, men kul att kritik kunde få fram ett svar här. 😅

Det är så uppenbart, medlemsantalet stiger men forumtrafiken sjunker, det har vi få som sliter hårt för att hålla detta igång konstaterat sedan länge 😞 .

Tycker det är synd för detta är kanon bra idé och fb är svårt att hitta ämnen i efteråt och det funkar bättre för det korta perspektivet, missar du det har du missat. 

Min gissning är att det stora ökningen beror såklart på alla nya Gen 6 Mussar som sålts och dom vet knappt vad ett forum är och har inget behov/intresse, dom har köpt en Bil, kanske inte ens det, leasat eller förmånsbil. 

Den äldre skaran kanske dött ut, eller är klar med sin gamla dröm och projektet med Mustangen. Sen har vi alla däremellan, svår konkurrens från fb och Loket, nä visst ja han är också Dö. Ja nåt annat drar hårdare.

🙂

Ska i ärlighetens namn erkänna att det forum jag var med och startade upp för STCS lider av samma symptom. Från att ha varit galet aktivt till en nu mycket sansad nivå. FB-gruppen jag drog igång har dock 50k+ medlemmar. 🫣

Det har mao inget med föreningen eller skötsel av forum att göra.

Hittat ett amerikanskt forum som är bra, men det e ju alltid trevligare att hålla det internationellt. 

Funderar i vart fall på att gå med i klubben igen och väntar på svar för att få tillbaka mitt gamla medlemsnummer. 🙂

• Like 2

För oss som också åker luftkyld VW, har vi ett forum, Boxerville.se, som trots en uppsjö av grupper på FB, lever väl och uppdateras mycket frekvent. Det finns också en FB-grupp som heter Boxerville. Och det ärett forum för bara luftkyld så har vi inte innehåll med vattenskadade bilar där. Det lever pga av att det är rätt många som håller på och mekar med sina gamla bilar, och medlemmarna är i varierande ålder. Boxerville.se är en ovärderlig källa till kunskap, även om det blir en del uppdateringar i FB.

Så vi som åker Mustang, oavsett årsmodell, kanske bara behöver dela med oss av vad vi gör med bilarna, komma med tips, ställa frågor, svara på frågor, lägga upp köp/sälj, osv. Dessutom finns ju en massa bra info att hitta på forumet. Och forumet är ju riktigt befriat från reklam.

Och det kanske är så att klubben som sådan och vi medlemmar, borde ha forumet som primär kanal, bara en tanke. 

• Like 1
1 timme sedan, Speedwell67 said:

Så vi som åker Mustang, oavsett årsmodell, kanske bara behöver dela med oss av vad vi gör med bilarna, komma med tips, ställa frågor, svara på frågor, lägga upp köp/sälj, osv. Dessutom finns ju en massa bra info att hitta på forumet. Och forumet är ju riktigt befriat från reklam.

Och det kanske är så att klubben som sådan och vi medlemmar, borde ha forumet som primär kanal, bara en tanke. 

Mycket sant, handlar ju om att informera medlemmarna om dess existens kanske? 

Några av oss gamla föråldrade kanske kan väcka liv i det och lura dit andra generationer. 😂

Alternativt en FB-grupp för garage / mekfrågor och försöka aktivera medlemmar där, både gamla som nya. Men det vore smidigast om den var knuten till klubben. 

Men inte bara jag som saknar the old time verkar det som. 🫣

Jag hade en rätt lång projekttråd här med min förrsta Musse, GT 07a. Förvånades av att det är så lite S197 folk som nyttjar forumet. Trots väldigt stort antal bilar i landet och fortfarande (tills förra året) strid ström av nyreg importer. Många håller på med dom, bygger om , bygger banbilar och motorprojekt, m.m. men inga använde detta forum. Man kommer i kontakt med dom via blocketannaonser och Marketplace och det hålls på en hel del.  

Många av er Gen 1 åkare som är dom enda som hänger här, är dessutom totalt ointresserade och då blir känslan att posta och feedbacken blev som att skicka flaskpost, man ledsnade.

🙂

Vi i klubben får väl bli bättre på att marknadsföra forumet. Som det är nu finns ingen forumansvarig utan det har trillat på mig som webmaster. 
Tycker det är bra att frågan väcks, ska lägga in en blänkare på hemsidan samt ta upp frågan på planeringsmötet för klubben som är nästa helg i samband med årsmötet.

• Thanks 1