Jump to content

Fukt innanför lyktglaset...


pineman

Recommended Posts

Döm efter min förvåning att efter en rejäl tvätt av bilen så kom det in fukt innanför lyktglaset höger fram. Det har inte efter flera dagar dunstat bort och är jävligt irriterande. Jag ska ta kontakt med leverantören och se till att det blir på garantin. Ni som har nya -05:an tänk på detta när ni tvättar så att ni inte sköljer för mycket vatten mot lyktorna.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Yepp, samma här, både höger å vänster. Kanske inte ska köra med högtryckstvätten mot glaset. Dock, varför inte ta bort glasen helt å hållet ? Tror att bilen skulle se ännu bättre ut då !?

/AJ

Link to comment
Share on other sites

Jag håller på att kolla om min bil som fortfarande är i originalutförande också får problem med kondens. Återkommer lite längre fram med rapport...

Link to comment
Share on other sites

Vi väntar med spänning.

Jag ska få det åtgärdat nästa vecka. Det är förmodligen det nyborrade parkeringsljuset som släpper in lite fukt. Dom ska silicontäta och hoppas då att det blir bättre...

Link to comment
Share on other sites

Vi väntar med spänning.

Jag ska få det åtgärdat nästa vecka. Det är förmodligen det nyborrade parkeringsljuset som släpper in lite fukt. Dom ska silicontäta och hoppas då att det blir bättre...

Hoppas det hjälper, berätta om det löste problemet!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hur är det med fukt i lysena fram, löser det sig med tätning? Min bil skulle enligt leverantören vara "fixad" men jag har i alla fall kondens i bara ena lyset..... ?!?!? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ja jag gjorde ju helt fel. Köpte bil nu och ska välta mitt garage (fukt i taket) på semestern. Bygga ny CarPort, som blir garage nästa sommar..... puh...... Men det var liksom roligare med bilen och viktigare, det där med semester och garage får liksom ordna sig....

Vi hinner inte upp till Norrtälje, fest på kvällen hemma, har du nån rolig träff framöver i närheten?

Link to comment
Share on other sites

Hur är det med fukt i lysena fram, löser det sig med tätning? Min bil skulle enligt leverantören vara "fixad" men jag har i alla fall kondens i bara ena lyset..... ?!?!? :shock:

Har fukten gatt ur ordentligt innan den blev tatad da?

Lyktorna ar jakligt kansliga...

Link to comment
Share on other sites

Dom skulle kontrollera detta, för det får tydligen heller inte bli FÖR tätt...... Hur uppnår man LAGOM TÄTT ?!?!!? Suck..... var på utställning som AHK hade i centrala Eskilstuna igår med imma i höger lyse..... gissa hur många som hade åsikter om det?

Link to comment
Share on other sites

Samma här alla dessa kommentarer om fukt gör en trött. Men som sagt ny bil och detta ??? det är lite skandal. Kanske man ska ta bort skyddsglaset? med det är ju ett skydd och få en sten på lyktan vore inte kul...Det måsta gå att typ borra upp några venthål i bakre kant av lyktan mot motorrummet så att det kan dra ur fukten???

Vet ej, blir bara frustrerad varje gång jag handtvättat bilen och ser fukten... :twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Folk ar bara avundsjuka, finns det ngt att klanka ner pa sa gors det.

En del gor det iofs med glimten i ogat...

Hade en 05GT som jag bytte fjadrar, avgassystem, chippning och monterade oppet luftfilter pa, en del som kom forbi verkstan (som jag hyr en del av i) papekade allt mojligt, dalig passform och daligt det och daligt det.

Inte min bil, men det ar irriterande iaf, man kan faktiskt beromma och inte leta fel (nu ar dom allra allra flesta av den berommande och unnande sorten)

Link to comment
Share on other sites

Pineman: Jag såg problemet med fukten på din bil vid Pony Car Meet. Jag blev väl lite förvånad..(Kommenterade det inte! ;) )

Förstår mycket väl att man blir grymt irriterad på sånt. Ni verkar vara många med detta problem.

En ny bil i den prisklassen ska bara inte ha den typen av fel... :roll:

Det borde hjälpa med bättre ventilation av lycktorna.

Fast det är klart, om du känner att din 05:a är tråkig pga. detta och att du inte vill veta av den mer så vet du var jag finns! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Resten av bilen "äter" upp fukten så det gör inget egentligen....Men tack för ditt svar så vet jag att du kan vara en möjlig spekulant... :D

-65 cabben är till salu...

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte sett något problem med fukt på bilar i originalutförande här i usa. Det måste väl ha något med svenska anpassningen att göra? Som sagt, Pineman, berätta gärna när du har haft tid att få det fixat, vad de gjorde och om det hjälpte. Jag ska plocka hem min i september-oktober och det vore trevligt att kunna berätta för den som ska konvertera vad de ska kolla

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar oftast få fukt i höger lyse men efter senaste tvätten så fick jag fukt i vänster och bara i vänster !! Blir inte riktigt klok på detta. Dock, jag lyfter ur parkeringslampan och får därmed ett litet ventilationshål så efter några timmar så är fukten borta.

Verkar som om fukten kommer när man har halvljuset på och det blir varmt innanför glaset. Nånstans ligger det vatten kvar efter tvätten som kondenseras inne i lyset.

Detta blir nog ett problem,speciellt höst och vinter,eftersom det inte sitter något glas vid reflektorn, vilket jag trodde först, vilket gör att reflektorn kanske börjar rosta, å hur kul är det ?

/AJ

Link to comment
Share on other sites

Jag ska in med bilen på Måndag nästa vecka och få lite fixat, bl a fukten på insidan av lyktan...Rapporterar då...

Jag har sett detta på bilar i USA oxå... :twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

"Råkade" titta i instruktionsboken och såg att "The headlamps are vented to equalize pressure......there is a possibility that condensation can occur. This condensation is normal and will clear within 45 minutes of headlamp operation." :-)

Tror en nolla fallit bort, 450 minuter är nog mer troligt. Så allt är som det ska alltså :evil:

AJ

Link to comment
Share on other sites

AS-irriterande är det. Var på Persåkers i onsdags och hade bilen utställd där. Varannan klagade på fukten i lyset....... Ska ändra på infon i lappen jag har i fönstret......

Bil: Ford Mustang GT 300Hk V8 på 4.6 liter.

Ägare: Ulf Gahnfelt

Utrustning: FUKT :-- , AC, LARM, osv osv

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu



×
×
  • Create New...