6 MajMaj 6 comment_189713 Hej alla!Nyligen importerat mig en Mustang 66 från USA och det sitter kromfälgar runt om med låsmuttrar!Vet ej storleken på dessa men det går att få på en vanlig 17 mm sexkant hylsa hyffsat fast men så fort man tar i så glappar det över!Är det någon som vet om nån universell låsmutter hylssats som passar på amerikanska bultar?Mvh Roger Report
6 MajMaj 6 comment_189714 Enklast är kanske att åka till närmste däckverkstad så hjälper de dig säkert. Annars är väl 21/32 närmast 17 mm och lite mindre. Men jag antar då att du inte ska åka med de där fälgarna, med tanke på hur hålen sitter. Report
7 MajMaj 7 comment_189716 Ser ut som en hylsa man får med hjulmuttersatsen när dom köptes. Jag har sådan jag fått med när jag köpte den typen av hjulbultar som krävs på vissa fälgar pga trånga hål. Dessutom är dom lätta och bettar bra. Oklart om hylsan finns lös, googla upp hjulmutrarna eller ring Grufman så kanske dom har och kan sälja. Report
7 MajMaj 7 comment_189721 De ser väldigt lika ut de som jag har på min bil, 17 mm hylsa passar nästan och låsmuttern helt symetrisk vilket tyder på att alla låsmuttrar av den typen är likadana. Kanske inte helt optimalt för en låsnyckel de brukar vara osymetriska så att inte alla låsnycklar passar.Jag köpte dem hos Grufman för några år sedan. Report