mikeo cmc 748 April 5, 2009 Author Report April 5, 2009 Hela jag får rysningar. Av skönhet. Det börjar närma sig slutet nu. Och fy så ball det börjar att bli.BerraTackar för kommentaren. Ja det går allt fortare framåt, vad jag längtar till sommarlovet så jag kan bygga fler dagar i veckan Citera
Leijon CMC 855 May 7, 2009 Report May 7, 2009 Grymt spännande! (Då synes vi på Cruisingen i Ystad nästa vecka ... aja kanske inte ) Detta kommer bli å fräsigt så det finns inte på kartan!Fortsatt lycka till!//Nicke Citera
mikeo cmc 748 May 8, 2009 Author Report May 8, 2009 Fick några bilder av lackeraren, har inte haft tid att åka hem och fota. Nu känns det som om det börjar närma sig Citera
Roger P 2196 May 8, 2009 Report May 8, 2009 Blir riktigt jäkla grymt snyggt! Gillar sådana hära trådar, är väldigt imponerad(och lite avundsjuk) på alla er som kan "meka" så bra med bilarna. Blir riktiga konstverk! Det är en sak att köpa en snygg kärra och att bygga en själv.Fast snart har jag något att jobba på själv. Citera
mikeo cmc 748 May 9, 2009 Author Report May 9, 2009 Blir riktigt jäkla grymt snyggt! Gillar sådana hära trådar, är väldigt imponerad(och lite avundsjuk) på alla er som kan "meka" så bra med bilarna. Blir riktiga konstverk! Det är en sak att köpa en snygg kärra och att bygga en själv.Fast snart har jag något att jobba på själv. Tackar så mycket för kommentaren Men nu är det inte jag som passar in bodykit och spacklar utan det är lackeraren som fixar det. Ska in ge mig in på o spackla pga dåligt erfarenhet från tidigare.Sen de felsta plåtarbete har lackeraren också gjort. Citera
mikeo cmc 748 May 21, 2009 Author Report May 21, 2009 Fick några fler bilder från lackeraren. Spacklingen är klar och ytterligare grund har kommit på. De har lyckats passa in delarna väldigt bra tycker jag, jämna sprickor längs med. En liten undersökning bara angående sidoscoopen två sista bilderna. Från början hade jag tänkt att de skulle ligga kloss mot slutet av bakskärmen, vilket leder till att man kommer se en förhöjning om man jämför dörren o bakskärmen där scoopet sitter. Scoopet är designat på så sätt vilket leder till förhöjningen. Men lackeraren missuppfatta mig och lämnade istället 0.5cm till längst fram av bakskärmen. Alternativet är nu att de spacklar in scoopet antingen rakt (så man ser förhöjninen) eller med en vinkel så att dörren och bakskärmen får ungefär samma linje. Eller så lämnar dom det som det är nu. Lite svår fråga att föreställa sig kanske men vad tror ni blir snyggast?Jag lutar lite åt att de spacklar med vinkel, men ska kolla på hur det ser ut som det gör nu först innan jag bestämmer mig.Är nästan lite sugen på att ta ner bilen till Power Meet i Hässleholm nu nästa lördag eftersom det är så nära. Men det är kanske onödigt om det nu händer ngt med bilen, kommer ihåg att förra mustangen jag hade blev lite klibbig av i lacken av pollen när den stod under ett träd där. Det vill jag nog inte ska hända denna gång. Citera
JanneJ May 21, 2009 Report May 21, 2009 Mycket snyggt!Jag gillar verkligen när man lägger ner lite energi på att fixa till dörrspringor och passform på huv och bagagelucka.Slutresultatet kommer att bli super.Ha det bra Citera
mikeo cmc 748 May 28, 2009 Author Report May 28, 2009 Tackar så mkt för kommentarerna Tagit lite bilder på några av mina nya delar. Dock märkte jag när jag packade upp att jag saknar ett paket som säkert har kommit på villovägar, typiskt att det ska va det dyraste också. Min nya instrumentpanel med alla mätarna är borta. Har kontaktad transportföretaget men det är lite invecklat så blir nog svårt o få ersättning utan måste säkert köpa nya själv. $1000 svider lite i fickan Såhär såg det ut när de kom hem svarta plasten där bak är mina nya rutor som jag inte vågat öppna än Mittkonsoll väldigt snygg Nya bältenExtra knuff Signerad av Carrol Shelby Citera
CMC 1061 Berra May 28, 2009 Report May 28, 2009 Har du betalat med visa kort. Om du har gjort det så har du en försäkring som automatiskt ingår med visa kort. Lyssna med banken så får du kanske igen dina pengar. Berra Citera
mikeo cmc 748 May 28, 2009 Author Report May 28, 2009 Har du betalat med visa kort. Om du har gjort det så har du en försäkring som automatiskt ingår med visa kort. Lyssna med banken så får du kanske igen dina pengar. BerraTackar för tipset jag får se hur detta utvecklar sig. Men nu vet jag iaf att det finns alternativ hur detta ska lösa sig... Citera
Leijon CMC 855 May 30, 2009 Report May 30, 2009 Tokigt spännande detta är nu ... börjar dra ihop sig ordentligt nu va? hur känns det...?? //NickePs. typiskt att instrumentbrädan skulle försvinna... inte sällan det man inte vill ska försvinna... försvinner Citera
mikeo cmc 748 May 31, 2009 Author Report May 31, 2009 Tokigt spännande detta är nu ... börjar dra ihop sig ordentligt nu va? hur känns det...?? //NickePs. typiskt att instrumentbrädan skulle försvinna... inte sällan det man inte vill ska försvinna... försvinner Ja det kommer bli en rolig sommar, började mitt 3-månader långa sommarlov nu i veckan Så ha flyttat hem till mina föräldrar över sommaren så nu kan jag bygga varje dag på bilen. Va o kollade på den nu o det ser riktigt bra ut när den är grundad. Den va iväg på hjulinställning i veckan så nu kan jag mäta hur lång kardan jag behöver. Återstår lite svetsarbete med bågen inuti bilen och krysset mellan subframconnectorsen. Sen är det dags att ta bort allt igen från bilen så den kan målas under o inuti. Citera
CMC 1061 Berra May 31, 2009 Report May 31, 2009 Det är helt klart en bil som kan bitas innom kort. Bäst vi aktar oss.Berra Citera
mikeo cmc 748 May 31, 2009 Author Report May 31, 2009 Packade upp resten av delarna och mina rutor va hela Köpte rutor med smoke tint, ser dock rätt mörka ut får hoppas att det inte blir problem med besiktning, speciellt sidorutorna.CentrallåselhissarEn låda med komplett Dynamat isoleringKomplett ACLED blinkers bakNya kromlister till baksätet och krom galler till ventilationenDe Luxe dörrsidorOch en tak konsoll Citera
Leijon CMC 855 May 31, 2009 Report May 31, 2009 Utan tvekan kommer detta vara en av de grymmare och snyggare leksakerna på gatan Fortsatt lycka till och fortsatt "problemfritt" bygge!//Nicke Citera
Punkan May 31, 2009 Report May 31, 2009 Kan bara hålla med de föregående talarna i lovorden.En riktigt rolig tråd att följa. Vi ser fram emot slutresultatet Citera
Sir Viktor May 31, 2009 Report May 31, 2009 Tror du att du kommer ut på nån träff i sommar? =)Hoppas på att få se min första Eleanor i verkligheten Citera
mikeo cmc 748 May 31, 2009 Author Report May 31, 2009 Tror du att du kommer ut på nån träff i sommar? =)Hoppas på att få se min första Eleanor i verkligheten Nej i sommar blir det ingen träff. Jag hoppas att den ska va körklar i mitten/slutet av september, lite sent på året så blir inte mkt körande.Innan lackeraren går på semester i början av juli så ska in- undersida och motorrum vara lackat. Sen ska jag ta hem bilen och sätta ihop allt styrning, hjulupphängning, dra bränsle- bromsledningar, dra all el och få igång motor.Sen när lackeraren kommer tillbaka efter semester så ska den lackeras i mitten av augusti. Förhoppningsvis har jag den hemma i början av september så jag kan börja sätta ihop inredningen. Så kanske kanske i september Citera
Sir Viktor June 1, 2009 Report June 1, 2009 Det jag har sett på dom bilder du har lagt upp, så måste jag säga att det är bland det bästa jag har sett =)Vart beställde du mittkonsollen, intrumentpanelen osv? Citera
mikeo cmc 748 June 1, 2009 Author Report June 1, 2009 Det jag har sett på dom bilder du har lagt upp, så måste jag säga att det är bland det bästa jag har sett =)Vart beställde du mittkonsollen, intrumentpanelen osv?Här beställde jag mittkonsolen. Har för mig att det va dom som tillverkade UP:s mittkonsoler. http://www.mustangponycars.com/Instrumentpanelen med mina mätare har jag ju inte fått men själva aluminiumen till instrumentpanelen och mina deluxedörrsidor beställde jag härifrån http://www.burtonantiqueautoparts.com/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,26/TreeId,4/Väldigt trevlig kille som har det företaget. Citera
mikeo cmc 748 June 9, 2009 Author Report June 9, 2009 Äntligen lite glada nyheter. Ringde och snackade med företaget där jag köpte min instrumentpanel med mätarna, paketet har hittats Hade inga större förhoppningar när jag ringde o snackade med ägaren men han tog sig tid o spårade upp paketet.Han hade fått ett tracking number men det funkade inte o spåra paketet med det eftersom det va så längesen paketet skickades. Så han ringde o snackade med UPS.Idag ringde UPS tillbaka till han och sa att dom hade paketet i förvar eftersom det hade gått sönder. Tydligen har det legat hos dom i 8 månader och dom väntade på att någon skulle ringa o höra av sig vart dom skulle skicka paketet.Väldigt märkligt att dom inte hör av sig antingen till adressen dit det skulle skickas eller till företaget som jag köpte det av.Iaf allt går på försäkring nu och jag kommer få en helt ny instrumenpanel och jag behöver inte betala något.Får hoppas att det går bättre o skicka denna gång Citera
mikeo cmc 748 June 20, 2009 Author Report June 20, 2009 Har fått igenom min bil för ursprungskontrollen nu Skäms nästan att säga detta men jag lyckades på något sätt slarva bort min orginal title o kvitto på bilen, (de ska ligga i min fars hus någonstans men hittade inte dom) Så det va början till ett intensivt dektektivarbete.Började med att ringa personerna i england som jag köpte bilen av. Jag fick numret till fraktföretaget som tog över bilen dit och som tur va hade dom en kopia på orginal title (efter 5år) där jag kunde hitta den förra ägarens adress i USA.Försökte hitta ett telefonnummer till han men lyckades bara hitta nummer till hans grannar. Tog en chansning och ringde en av grannarna, de blev lite chockade men efter att ha förklarat mitt läge så hjälpte dom mig att ta reda på ägarens telefonnummer. Han hade nu flyttat till Florida men kom hem till Detroit lite då o då. Han hjälpte mig att fixa en ny orginal title som tur va. Annars hade jag inte kunnat regga bilen i Sverige. Detta började jag att luska i förra hösten så det tog 9 månader att få detta fixat.Vilken tur att man har internet o google man kan hitta mkt nuförtiden på nätet Citera
mikeo cmc 748 July 27, 2009 Author Report July 27, 2009 Håller på med de sista svetsarbetena nu. Boxarna som stolarna monteras på har sänkts cirka 2.5cm, jag är rätt lång så jag va nära taket så det va en bra ide att sänka dom lite. Min nya kardanaxel som jag beställde från motorrenovera i hbg passar perfekt. Gjorde en saftey loop som fästes på krysset under bilen som en extra säkerhets åtgärd fall i fall ngt skulle hända. Sen nu har krysset mellan subframe connectorsen blivit svetsat med. Bågen (buren) håller på att sättas in den ska svetsas dit senare i veckan. Citera
mikeo cmc 748 July 31, 2009 Author Report July 31, 2009 Nu är äntligen svetsarbetet klart på bilen (hoppas jag) Bågen sitter nu på plats och bältena passar bra in tycker jag Citera
Recommended Posts