Jump to content

Nya bilder på min Musse


deliq cmc 1722

Recommended Posts

vad har du for mods pa den, forutom SC?

Det sitter något Short-shift-kit (Hurst tror jag) på den, fullflödes-rör från headers till bakre dämparna, Mätaruppsättningen (bränsle- och oljetryck samt vattentemp) som syns på bild och sedan har jag en heavy-duty-koppling ligger i garaget och väntar... ;)

Link to comment
Share on other sites

Fräckt, en riktig sleeper!

Snyggt skick!

Hur mycket laddar du? Några riktiga siffror på vilken skillnad SC:n gör jämfört med original?

Lycka till med bilen, hoppas du får mycket glädje, och många frånåkta skitbilar bakom dig! :D

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

Fräckt, en riktig sleeper!

Snyggt skick!

Hur mycket laddar du? Några riktiga siffror på vilken skillnad SC:n gör jämfört med original?

Lycka till med bilen, hoppas du får mycket glädje, och många frånåkta skitbilar bakom dig! :D

mvh

jocke

Jocke, tanker du pa ngn speciell modell?

typ BMW M3?

:)

s

Link to comment
Share on other sites

Sa du kor fortfarande med orginalkopplingen?

hur gar det da?

Vad sager bilprovningen nar du kor in dar med kompressorn pa?

eller demonterar du den infor varje besiktning eller ar den reggad med den?

Ps, den ser ut att vara i VALDIGT bra skick!!!

Robert

Än så länge håller kopplingen... ;)

Bilen är intagen som flyttgods och reg.besiktad med kompressorn, så den kan besiktningsgubbarna inte säga något om, och inte bylingen heller för den delen... 8)

Jo, den är i mycket fint skick, har endast gått ca 3300mil om jag räknar om miles-ställningen :D

Fräckt, en riktig sleeper!

Snyggt skick!

Hur mycket laddar du? Några riktiga siffror på vilken skillnad SC:n gör jämfört med original?

Just sleeperstuket gillar jag. 8)

Enligt den förra ägaren så laddar den nästan 6bar och når 100km/h på knappa 5 sekunder om fäste hittas.

**ligger nu i träningsläger... :lol: **

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

M3or? Vad är det? Menar ni att det skulle vara problem?

De gamla "karosserna" hänger väl ändå inte med men dom nyare rundare kanske är mer bett i. Brukar retas med en gammal 321hästare...

Hänger inte med till hundra iaf.. det var innan modsen. Nu får han svårt över hundra med.

Men håller med att fästet är uselt standard...

Vad har du för utväxling? Inget annat på motorn, utan bara lite ladd?

Är det ingen som besiktar med kompressorerna? Kan väl alltid göra en regbes med snurran? Eller är det helt stopp?

Har länge haft planer på att göra nått åt en trött gammal fox men det har inte funnits tid..

Åker nu standard motor. Luftfilter, 13grader tändning, pulleys, offroad-pipe, flowmaster 2.5" bakåt och 3.73 i axlen. Innan byte av utväxling åkte jag 6.10 0-60mph enligt G-Tech. Nu spinner det bara.. men drar bra när det väl är fäste...

Bifogar en bild på bilen...

Verkar ont om 93or förresten... är alla rädda för dom vanliga kolvarna eller? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...