Jump to content

Automatlådetätning - hur fylla på?


Recommended Posts

Vad du än gör så häll det inte i motorn!!!

Kanske bara är jag, men det är precis så jag uppfattar det när du skriver "Är det bara att fylla i detta uppifrån motorn?"

Det ska väll alltid hällas ner via oljepåfyllningsröret till lådan...

men hurvida hur mycket, om du ska tömma, och om lådan ska vara varm vet jag ej... överlåter det till någon som har erfarenhet av produkten. Står det inget på flaskan?

Link to comment
Share on other sites

jag har hört att man måste köra rätt mycket och inte låta bilen stå still när man har hätt i såntdär annars kan det klägga ihop innuti lådan och i slangar osv. vet inte om det stämmer dock. men gör som göran sa, ta ett par varmkörningar så bör det funka

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Tjena,

jag har en C6 som tar runt fem minuter på sig i Drive-läge innan det börjar rulla (när den är kall).

Fick tips om att testa automatlådetätning från Biltema, för att mjuka upp packningarna. Här kommer frågorna;

Är det bara att fylla i detta uppifrån motorn?

Ska motorn vara varm? Hur mycket ska i? Måste jag tömma ut all vanlig olja först förresten?

(ja jag har inte så bra koll, men jag lär mig!) :oops::oops:

Har du kollat om du har tillräkligt med olja i din låda? För dom brukar bli så som du beskriver när man har för lite olja i. Varmkör å kolla på stickan å se vad den säger....Kör en sväng å kolla.

Annars så kan de vara så att filtret i lådan är tätt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...