July 12, 200519 yr comment_19902 Vad du än gör så häll det inte i motorn!!!Kanske bara är jag, men det är precis så jag uppfattar det när du skriver "Är det bara att fylla i detta uppifrån motorn?"Det ska väll alltid hällas ner via oljepåfyllningsröret till lådan...men hurvida hur mycket, om du ska tömma, och om lådan ska vara varm vet jag ej... överlåter det till någon som har erfarenhet av produkten. Står det inget på flaskan?
July 13, 200519 yr comment_19910 Står det inget annat kan man förmoda att en flaska är en dos kan väl inte göra skada om de inte varnar för överdosering.Sven.
July 13, 200519 yr comment_19911 Häll hela flaskan i lådans påfyllningsrörTar ett par varmkörningar innan det börjar fungera
July 13, 200519 yr comment_19913 jag har hört att man måste köra rätt mycket och inte låta bilen stå still när man har hätt i såntdär annars kan det klägga ihop innuti lådan och i slangar osv. vet inte om det stämmer dock. men gör som göran sa, ta ett par varmkörningar så bör det funka
July 15, 200816 yr comment_57537 Påfyllningsröret... vart sitter det?När jag tittar så ser jag bara oljestickan som går direkt ner i lådan. (C6)Sitter den normalt på höger eller vänstersida av motorn sett framifrån?
July 15, 200816 yr comment_57577 Tjena,jag har en C6 som tar runt fem minuter på sig i Drive-läge innan det börjar rulla (när den är kall).Fick tips om att testa automatlådetätning från Biltema, för att mjuka upp packningarna. Här kommer frågorna;Är det bara att fylla i detta uppifrån motorn?Ska motorn vara varm? Hur mycket ska i? Måste jag tömma ut all vanlig olja först förresten?(ja jag har inte så bra koll, men jag lär mig!) Har du kollat om du har tillräkligt med olja i din låda? För dom brukar bli så som du beskriver när man har för lite olja i. Varmkör å kolla på stickan å se vad den säger....Kör en sväng å kolla. Annars så kan de vara så att filtret i lådan är tätt.