Jump to content

Lacken är Caspian Blue men vad heter interiörfärgen?


Hobbe2

Recommended Posts

Hallå,

Ska snart till och lacka min totalrenoverade -65 cabriolet. Jag vet att färgen har R/M nr 1770. Vilken färg ska "insidan" målas med. Jag har hittat två olika svar. En bok beskriver hur vissa delar ska målas med R/M 5758 och andra delar med R/M 5747, i och med att jag har "Trim Code" 22.

En annan källa visar att allt ska målas med Ditzler DL 12989.

Vad är rätt?

En fråga till: ska insidan av bak-flyglarna samt hjulhusen (i bagageluckan) målas med exteriörfärgen?

Tack för hjälpen!

Björn

Link to comment
Share on other sites

Dum fråga, men ändå...

Gäller det även tanken och bakdelen av baksätets "ryggstöd"?

Ska inte delar av bagageutrymmet vara "spattered" med en brun/svart/vit blandning?

Björn

Link to comment
Share on other sites

Splattret ska dit innan färgen. Har för mig att det är på lite nyare Mustanger det ska vara grå/svart splatter. Tanken ska vara neutral, dvs. plåtren/silverfärgad. Baksidan av av ryggstödet ska nog också vara samma förg som på bilens utsida. Kolla runt på lite olika websidor, tex www.ebay.com/ebaymotors för att kolla hur det ser ut i detalj.

Link to comment
Share on other sites

Att du har olika nummer på färgen är för att det är olika tillverkare. Ta boken med dig till dem som skall lacka bilen om du är osäker.

Rossander har rätt för sig. Allt i bagaget skall målas i Caspian Blue utom tanken + rör som skall vara neutral.

Det här med spattered är inget du behöver tänka på, det gäller inte din bil. Om du skall göra detta ordentligt så var proceduren på frabikerna,

1. Primer

2. Sound deadner

3. Färg

Lycka till!

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren.

Vad det gäller "sound deadner", ska det läggas på samtliga ytor bak(för utom bensintanken)?

Vad är det som används, någon form av "kladd" eller matta?

Björn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...