Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Undrar vilket som är bäst när det gäller färgval. Ska man lackera bilen i originalfägen eller i den färg man tycker att den ser snyggast ut i. Vilket ger bilen mest värde?

mvh/per

Mest värde ger förstås den exakta kulör som bilen rullade av bandet med 1968. Men annars bara en kulör som fanns att få till din bil när den va ny.

Lackar du i en annan färg som inte fanns i Fords färgkarta 1968 så får du räkna med ett lägre värde när du säljer.

Men det beror så klart på vem som köper bilen. Han kanske inte har någon koll på hur bilen var original, utan gillar den färg som är och betalar lika mycket för det. Det finns ju olika "kategorier" av köpare: dom som har koll och är måna om original och sen de som inte har koll och bara vill ha en cool bil.

Det finns ju olika "kategorier" av köpare: dom som har koll och är måna om original och sen de som inte har koll och bara vill ha en cool bil.

Och om man har en mustang så har man en cool bil hur man än gör. Right? 8)

Jag håller med Nicklas i det han säger. Skall du ändra färg så håll dig inom 68 färgerna. Och om du ändrar färg så gör det på riktigt, inget fusk jobb. Och se till att den kombinationen (inne/ute) du tänkt dig ochså fans 1968.

Jag skulle inte göra detta på en GT 390. Det finns inget rätt eller fel här, bara åsikter. Det är din bil, du gör vad du vill med den. Vad har du idag? Och vad vill du ändra till??

Henrik

Det är din bil

självklart bestämmer du själv vad du vill ha för färg på den

själv gick jag från orginalfärgen gul och valde en blå bil istället

men självklart en ford orginalfärg från året för det finns många snygga att välja på även om receptena kan vara svåra att hitta

Jag planerar själv att lacka om min bil. Allt måste inte vara original! Lack går dessutom att göra om igen om efterkommande ägare vill ha den i original färg.

Min bil var vit när den lämnade fabriken, den är nu röd och jag vill ha den svart...

Men kan väl erkänna att man kanske kan hålla sig inom de färger som fanns aktuellt tillverknings år.

Du frågar om två olika saker fast det verkar som du mest är intresserad av pengarna i slutänden, så lacka original så behöver ingen anmärka på det om du sen säljer bilen. En "entusiast" lackar i den färgen man själv känner för och själv tycker om.