Jump to content

Featured Replies

comment_20778
Hej!

Min drar ca 1,4 l/mil och jag har stora problem med tankningen....

Köpte min på Företagsbilar på Sveavägen.

Vad göra?

Tratt lät som ett bekvämt sätt tillsvidare.

Nån som vet hur man kan ekonomitrimma dom?

1,4liter milen låter inte så onormalt för en bil med V8. (antar att det är det) En sexa kanske skall dra lite mindre men marginellt.

Problem vid tankning? Vad är problemet?

Är det med munstycket till pumpen så kan det hjälpa att vinkla det. Sedan har inte alla mackar samma typ av handtag, finns olika modeller, har själv märkt detta när jag tankat. Vissa bryter tidigare än andra och går olika långt ner i påfyllningsröret.

  • Author
comment_20819
Min drar 1,4 blandad stadskörning, 1,2 landsväg och 0,9 lugn landsvägsfart.

Inte så farligt med tanke på vad man får ut av det.

Annars finns det VW Lupo 3L :D

/Janne

Om du har predatormjukvaran till din Musse, har du märkt nån skillnad i prestanda eller förbrukning?

/Jens

comment_20918

Ingen märkbar skillnad på förbrukning, men bilen är mycket piggare i starten och svarar bättre på gasen,

går mätaren ut, gör 252 enligt GPS:en men det finns mer, dock fanns det inte mer väg just då :)

Skall vara ca 340hk nu enligt diablo motorsport, väntar på ett luftfilter så det går att lägga på mer bränsle.

/Janne

comment_20924
40 hästar extra i en bil utan turbo..

Låter ganska osannolikt.

Snarare 15

Steeda har mätt att deras tune tillsammans med deras CAI ger 27.8 hästar mera på bakhjulen än orginal.

lägger man sen till en X-pipa med kattar från Magnaflow, eller x-pipa från Bassani, tillsammans med Steedas slutrör får man ett grymt ljud och lite mera effekt.

så det finns mer att göra på denna motor än dom tidigare, med ganska enkla "bolt-ons"

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...