Jump to content

msd


mobcharge

Recommended Posts

Sitter och kollar lite på fördelare då jag är trött på min gamla sunkiga..

Nu finns det ju en uppsjö av msd till 351w.

Skall jag ta en med vacuum eller mekanisk förtändning.

Har en 6a box så det borde kanske vara bäst att ta en mekanisk som kräver boxen?

Link to comment
Share on other sites

Jag har en Accel med vakum, jag funderar på att skaffa en 6AL eller en 6Plus.

Vad jag förstår så ska det funka även med andra fördelare än MSD. Är det värt pengarna att skaffa en MSD 6 box?

Men vakum eller mekanisk vet jag inte. Det finns ju en vakum som också kräver boxen.

Det här dokumentet kanske kan ge nåt tips? http://www.msdignition.com/pdf/6%20series/6series.pdf

Link to comment
Share on other sites

6 boxarna funkar med andra ja, jag har en 6a, då jag inte tyckte mig behöva varvtalsregulator, kanske snålt och dumt men men..

iaf jag använder ju den ihop med min originalfördelare (som måste bytas ut..)

jag tycker bilen går bättre med boxen, men det är ju ingen enorm skillnad.

Tack för tipset, de får bli en med vacuum.

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd är med mekanisk tändförställning lättare att bemästra och alltid den samma. har det i 5 av mina hobbybilar och är extremt nöjd.

Tändboxen förstärker inte bara gnistan utan ger även fler gnistor. Istället för att klämma iväg en gnista så genererar den 20 gnistor som var och en är starkare än en enda från en vanlig fördelare.

Har man ett komplett MSD sysytem är det inte bara enkelt( man pluggar bara ihop några kablar och startar) utan det ger även en ren och total förbränning som ger mer effekt och lägre bränsleförbrukning.

Rätt inställt kan Du köra 10.52 på strippen och ha 1.1 liter i bränsleförbrukning(uppmätt på min lillebrors bil)

handlar Du sysyemet av en seriös firma kan de säkert ställa in tändkurvan åt Dig så Du slipper lämna in den till en firman som gör det i en fördelarbänk och på så vis spar Du en tusenlapp.

mvh R

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...