Jump to content

Mustang -69 HT, Lygdman CMC813


Lygdman cmc813

Recommended Posts

Jaha då var den här semester svängen avklarad, så nu blir det bara arbete på helgerna fram över till nästa ledighet..

Men en liten uppdatering som avslut på semestern, jag har kommit en bit på väg igen och jag har bytt äver rambenet på passagerar sidan och eftersom den varit med i en olycka nångång tidigare i sitt liv så har jag lagt ner ett antal timmar på mätande och provande innan jag fick rambenet att sitta där jag vill. Det är lite svetsar kvar att slipa klart men annars tycker jag att det börjar se bra ut. Jag har även börjat borra ur punkt svetsarna till golv bitarna bak i skuffen eftersom det ska bytas mot nytt, jag rör inte utsidan denna gång men jag kommer att byta höger bak skärm samt yttre innerskärmarna (H/V) och bakstammen en annan vinter..

Så här kommer det någon bild också.

post-1183-144839145332_thumb.jpg

post-1183-14483914534_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Står tyvärr helt stilla igen pga. bristande intresse då inga delar behagar dyka upp.. Han skyller fortfarande på att han inte kan få någon Conteinerplats :evil: men har nu sagt att han ska flyga hem allt som inte är skrymmande så jag hoppas det börjar dyka upp delar snart och även arbetslust...

Jag har däremot gått och köpt mig en till bil, en Dodge Custom Royal -57 4dr. ht. (med nästan alla Option) som är en bra rullande bil med en del justeringsjobb å lite små fix bara.. Så lite grejer kommer jag att åka på i sommar, men tyvärr inte i mustangen..

Åter kommer med nya uppdateringar så snart det börjar hända lite större grejer igen.. :oops: Hoppas ni har förståelse

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoppas dina grejor dyker upp snart men samtidigt så kan det ju vara skönt att åka lite i "reservbilen" och samla inspiration till hösten.

På alla bilder man ser så ser ditt jobb seriöst och fint ut! Besiktning kanske kan ske våren 09 istället för 08 ?

Mvh,

Björn

Link to comment
Share on other sites

Hoppas dina grejor dyker upp snart men samtidigt så kan det ju vara skönt att åka lite i "reservbilen" och samla inspiration till hösten.

På alla bilder man ser så ser ditt jobb seriöst och fint ut! Besiktning kanske kan ske våren 09 istället för 08 ?

Mvh,

Björn

Tyvärr har det fortfarande inte dykt upp några grejer (men han svarar fortfarande på mailen iallafall) Ja "reservbilen" vart inte långvarig, jag har bytt bil med min Far då han fassnade för Dodgen men inte jag... Så nu har jag en mera "riktig" bil en -59 Ford Galaxie 2dr ht och det känns mycket bättre att få åka Ford igen ;)

Ja det känns fördj...igt att behöva erkänna att mustangen inte blir besiktad 2008, men bara jag får grejer ska det börjas på och förhoppningsvis har jag massor av energi då (håller på att ändra arbets situationen, så jag kommer att få mer tid hemma och mindre betalt) Så förhoppningsvis kommer det att rulla ut en till mustang under 2009 istället..

Men så fort jobbet startar igen kommer det att komma tätare uppdateringar, och tack för komentaren jag försöker hålla så hög nivå på jobben jag klarar.

// Jimmy

Link to comment
Share on other sites

Jojo

Nu har du livet på en pinne :D

En Mustang i garaget under renovering och en Ford -59:a att åka i.

Syn bara att du missade några dörrar vid bytet. :D

Å jag som tycker det var skönt å slippa 2 dörrar ;) Jag trivs mycket bättre med Galaxien även fasst det är mer jobb på den än på Dodgen, men jag fick pengar imellan som väger upp det :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jaha då kommer vintern snart..

Jag väntar tyvärr fortfarande på delarna, men nu har jag fått ett vagt löfte om att dom ska dyka upp i slutet av november så nu håller jag båda tummarna..

Men jag har lite smått börjat pilla igen på bilen och förhoppningsvis kommer det börja hända lite fram över igen och då kommer det även bli lite mer uppdateringar och bilder..

Den som väntar på något gott.. Den väntar alltid för länge ;)

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

Imponerande bygge och fina bilder.

Blir nog super bra när det blir fardigt så kämpa på.

Undrar bara vad det är för en dryg jäkel som du har beställt delar av, hoppas att du inte blir blåst för jag tycker att det låter som en oseriös säljare för grejjorna har "ju" legat i usa sedan förra året.

Har själv en polare som råkade ut för något liknande angående framfjädrar och det tog en jäkla tid innan det blev uppordnat (kanske samma säljare som du har handlat av)

Jag hoppas i varge fall att de kommer så att vi snart får se en musse till på våra vägar

Link to comment
Share on other sites

Den som väntar på något gott.. Den väntar alltid för länge ;)

Det var ett otroligt tålamod du har. Att vänta på delar så länge, och godkänna alla förklaringar- otroligt. Leveransen har räckt för länge.

Tack, men jag kan erkänna att jag har varit rasande ett flertal gånger under tiden, men vad hjälper det.. kommer bara nya ursäkter, så på slutet har jag bara hoppats att det "nån gång" ska komma delar för jag har inte råd att beställa en gång till och firman har vägrat betala tillbaka efter som delarna redan varit köpta men inte levererade till Sverige... Så nu håller jag tummarna en sista gång!

Och det där med "den som väntar på något gott" har mycket med längtan efter att få starta mustangen igen och få köra ett varv på stan. För längtar det gör jag.. :shock:

Enda fördelen med väntan som jag ser det är att jag har haft tid att verkligen fundera vad och hur jag vill göra med den.. Så jag börjar känna mig rätt säker på hur den ska byggas efter mitt tycke och smak efter som det inte är något orginalbils ämne :D

Antar att du har samma leverantör som jag då,,,När beställde du dina delar?

/Tommy.

Det är mycket möjligt att det är samme leverantör.. Jag betalade mina delar 25/6 -07 :shock: och väntar som sagt fortfarande på leverans..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har på flit inte uppdaterat på slutet eftersom jag alltid tycks komma på nya ursäkter till att låta bli att jobba på Mustangen.. Och som det ser ut just nu så går det sakta och långsamt men åt rätt håll igen.

Och det är väll lika bra att låta bilderna tala istället..

Link to comment
Share on other sites

Äntligen har det kommit en del delar eller ja de flesta dök upp idag, så nu hoppas jag att de få saker som saknades kommer vid nästa Sverige leverans.. Den ska dyka upp i slutet av december eller början av januari..

Det är "bara" Bladfjädrarna, packningssats till motorn och Ignitorn som saknas sen har jag fått allt även om det tagit väldigt lång tid.

Så nu är det dax att försöka böka i nästa växel i garaget, och effektivisera besöken lite..

Link to comment
Share on other sites

Självklart är jag helt överlycklig att de flesta delarna har kommit, och även om kvälls pluggandet tar mycket tid i vinter ska jag försöka få lite gjort..

Jag tänker dock inte lova något nu mer än att jag ska försöka jobba så mycket jag orkar på Mussen, det känns äntligen meningsfullt igen att åka till garaget och jobba igen ;)

Så kommer då dagens uppdatering..

Och vi fortsätter med mer bilder än text.

Link to comment
Share on other sites

Alltid lika roligt att se dina bilder och lika så att dina delar har dykt upp.

Har sett många underliga saker på mustanger som bla svetsade knutkors

avgassystem upphängda i solida motorkuddar mm. Men fastsvetsad baklucka har jag aldrig sett förr :shock:

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrev till sista bilden, jag skulle bli jätte tacksam om någon kunde lägga upp en närbild på hur hålen för gångjärnen i skuffluckan ska se ut, eftersom min varit fast svetsad.. Helst i kväll eftersom jag tänkt fortsätta i morgonbitti i garaget igen..

Min bil har varit krockad höger bak tidigare, så halva höger bakskärm och delar av bakstammen mm är bytt med mer eller mindra bra resultat. Så därför har jag lagt fruktansvärt mycke tid på att kryssmäta och rikta medans jag bytt bakre rambenen och golvet bak i skuffen osv..

Så nu kan jag inte mäta några skillnader mellan bakre rambenen längre med kryssmätning och det är gott nog åt mig. Men bilen gick rakt efter väger innan jag började så den kommer förhoppningsvis kännas riktigt bra när allt är klart.. Det kommer givetvis bli en fyrhjuls inställning när allt är klart innan jag känner mig helt nöjd :!:

Link to comment
Share on other sites

Hej. Kul att se byggbilder.

I min hög av delar som blivit över från mitt projekt ligger det en baklucka som jag har skurit av i nederdelen. Så fästhålen är intakta.

Om du misslyckas med att få till hålen så kan du få min lucka.

Link to comment
Share on other sites

Tack och åter tack, precis en sån bild jag var ute efter. :D

Och tack för erbjudandet JohanT5, jag ska ha det i åtanke om jag inte lyckas få till hålen.

Så till dagens arbete, va ska man säga det är alltid mer jobb än man tror och efter dagens arbets insatts återstår åtminstånde 1 dags riktjobb till innan skuffgångjärnet sitter där det ska igen.. Men det börjar sakta krypa tillbaka igen och det var mellan 5 och 10 mm spackel fläckvis under bakrutan, den börja också bli rakare igen efter en del riktning...

Så nu dröjer det lite innan det blir nya uppdateringar, måste plugga några kvällar igen nu. Men så fort det händer lite igen kommer det nya bilder och uppdateringar..

Och bilderna från idag..

Link to comment
Share on other sites

Det har stått helt stilla den här helgen.. Jag har varit väldigt mör i kroppen efter en del bekymmer med diabetesen (musklena har krampat)...

Men jag hoppas kunna få lite tid över i veckan så det kan bli lite gjort igen..

Jag kan förstå hur du känner dig. Min sambo är diabetiker och jag har fått "rädda" henne då och då när blodsockret sjunkit.

Ha det bra

Link to comment
Share on other sites

Det har stått helt stilla den här helgen.. Jag har varit väldigt mör i kroppen efter en del bekymmer med diabetesen (musklena har krampat)...

Men jag hoppas kunna få lite tid över i veckan så det kan bli lite gjort igen..

Jag kan förstå hur du känner dig. Min sambo är diabetiker och jag har fått "rädda" henne då och då när blodsockret sjunkit.

Ha det bra

Tackar, ja det är ingen höjdare.. Men det var väll bra kroppen fick vila en helg :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...