Jump to content

Mustang -69 HT, Lygdman CMC813


Lygdman cmc813

Recommended Posts

Det här är alltså mitt långtids projekt...

Jag är bara en glad amatör och gör så mycket jobb som möjligt själv. Jag har ingen direkt tidsplan utan målet är att jag

ska vara nöjd när jag är klar... :?

Jag köpte Mustangen 27 Feb. 2000 som ett nedplockat objekt med allt va det innebär..

Men sommaren 2001 regbesiktade jag den med trimmad V8 istället för 6a. Så sommaren 2001 och 2002 åkte jag en hel del men hade också väldigt mycket bekymmer bl.a att den kokade och andra dryga saker som att det var som att köra en gammal hästvagn inte en tillstymmelse till väghållning/vägkänsla.

Jag var så less på den efter sommaren 2002 så innan hösten kom hade jag redan lyft ur motorn och ställt undan den, sen fick den stå ett helt år innan jag började små pilla lite igen. Och tänkte börja med att snygga till och laga lite gamla lagningar i golvet och det spårade ur en del så jag håller fortfarande på... och nu är vi alltså inne i Januari 2011...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...

Ja det går lite segt, men jag har iallafall börjat på passagerar sidan. Och kunde ganska snabbt konstatera att det har setat ett läckande värme paket i bilen tidigare. Dvs ändå mer rost och på denna sida blev det till att bygga ny mitt del på rambenet och ny Torque box och det är ungefär så långt jag kommit än så länge. Men jag låter bli bilder på denna sida så det inte bara blir en massa spegelvända kopior...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...