Jump to content

Temp och Tankmätare står kvar


J-O

Recommended Posts

Efter man vart ut och kört och sedan stänger av bilen så står Tank och tempmätarna kvar på det värde dom hade innan jag stängde av den. Har för mig att det alltid har liksom dött och ställ sig på noll på alla mätarna förut. Och om man slår på tändningen när bilen är kall så sjunker tempmätaren till noll men bensin mätaren står kvar eller kanske sjunker pyttelite. Vad är nu detta för mysko. (Mustang Gt 97á 4.6L)

Link to comment
Share on other sites

När vi ändå är inne på det här med mättarna i dessa bilar.

Vad har ni för oljetryck i era? Min oljetrycksmättare går altid upp till precis innan A:et i normal först vid start kan den stå en mm under det sen går den ditt. Spelar ingen roll om det är kallt varm eller hur jag kör altid samma tryck. Är det så här bra eller är det något fel på givaren?

Kör på Fords egen syntetiska 5w-30 olja med alla rätta specifikationer för den här motorn.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte lagt märke till att mina mätare har stått kvar tidigare, men jag har ju bara haft bilen i ett par månader. det borde inte vara så dessutom så sjunker ju temp mätaren ner till noll först efter bilen kallnat helt och man slår på tändningen.

Link to comment
Share on other sites

Ang. mätarna så går mina i botten så fort jag stänger av tändningen.

Ang. oljetrycket så står det i intruktionsboken att är det bara i det vita området mellan L och H så är allt normalt.

Jo men jag är häppen över att den inte påverkas något av temraturerna om motorn är kall elelr varm brukar ju alltid göra det. Men det kanske är någon super olje pump i den här motor modellen. Mest imponerad över det hella och vill försäkra mig över att det inte är fel på givaren.

Så jag undrar hur erat oljetryck brukar vara om det också är stdigt exakt samma.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Det kanske går att ställa in hur man vill ha det. Lite iriterande bara att jag inte lagt märke till hur det va när jag köpte bilen, eller om detta fenomen kommit nu, fast det spelar ju inte så stor roll iofs, mer en petitess. Vore intressant att höra med fler som har 97ór o det är lika.

Link to comment
Share on other sites

Verkar som vi pratar om lite olika saker här, min fråga från början var ska inte alla mätare ställa sig på noll så fort man stänger av bilen det gör ju alla andra bilar som jag haft, (moderna),jag tror detta är antingen ett fel eller en inställning (finness) Frågan är bara är det ett fel eller inte.

Sedan va det någon som undrade hur oljetrycksmätaren beter sig och i min musse 97à så går den upp till drygt halva inom normalfältet och står där oberoende hur jag kör (vad jag sett) och när man stänger av bilen så sjunker den till noll vilket alla andra mätare border göra också.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...