MrTurbo_1645 September 28, 2005 Report September 28, 2005 Såg min bil bakifrån på lite håll igår. Den lutar rätt krafitgt åt höger. Min bakfjädrar är riktigt dåliga, det vet jag, 38år sätter sina spår. Men kan de slitas mer på ena sidan? Borde den inte vara lika säckig på båda sidor?Har ej lagt märke till detta tidigare så måste kommit det senaste... Citera
NiklasW September 28, 2005 Report September 28, 2005 Du verkar ha löst problemet själv Blir till o köpa nya bladfjärdar! Det finns ingen annan lösning. Citera
ht67 cmc 1502 September 28, 2005 Report September 28, 2005 Kanske lika bra att ta hem ett helt komplett väghållningskit när du ändå håller på. Då får du bussningar, stötdämpare, fjädrar mm.http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... ode=handleDet står garanterat på min önskelista "att göra under vintern..." Citera
MrTurbo_1645 September 29, 2005 Author Report September 29, 2005 De kan alltså slitas olika? För det syns tydligt att den är lägre höger bak... Citera
fd cmc1234 September 30, 2005 Report September 30, 2005 Troligen har ett av bladen gått av på den ena fjädern. Bara att byta, som sagt. Citera
ThomasFB September 30, 2005 Report September 30, 2005 Bara att plocka packorna i bitar och renovera dom. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 1, 2005 Report October 1, 2005 Hej.Bara en parantes om du har bilen stående på ett plantunderlag och mäter från golv, markyta till överkant,underkantbakre hjulhus och detta gäller vilken årsmodelll som helstmellan 65-73 så har du troligen en höjdskillnad på ca:2cmmellan höger och vänster sida. Det är troligen ett konstruktionsfel av karossens montering ijiggen och som alltid gör att man (jag) vid renovering får huvudbry vid byte av bakskärmar. Tillbaka till ämnet med bladfjädrar det är mycket vanligtatt den vänstra sidan hänger lite, detta för att bilen blirmest belastad på denna sida av förarens vikt, en nackdelär om föraren är av den tyngre modellen. Ett råd är snåla inte köp nya fjädrar om du ändå skallskruva ner för att byta eller renovera, det lönar sig att köpanytt och då alla detaljer för montring då det i vissa fall kan vara omöjligt att bibehålla matrial så som bultar bustningar. Dessa bör i alla fall bytas vid demontering och montering. Citera
Recommended Posts