uffeg October 7, 2005 Report October 7, 2005 Frugan var idag efter jobbet till bolaget och handlade. Bilen bakom på parkeringen lackade tydligen ur totalt på henne och på bilen... (och på parkeringen framför entren på coop forum).När dom skulle dra backade bilen bakom in i en motorcykel, och laddade på efter. Efter 50 meter på parkeringen dök ett hinder upp och bilen bakom kunde INTE stanna när frugan stannade..... Men det var inte så konstigt. Han var ASPACKAD. Och alla andra i bilern också..... Frugan ringde snuten. Och han är nu torsk, fick följa med till snuthäcken. Och vi får boka tid hos FORD och vänta i X antal veckor på nya plastdetaljer från staterna. Sen ska den lackas, sen , sen , sen, sen....... Tur att jag redan satt hemma och hade knäppt en öl, annars hade man kanske kännt att det varit läge att lägga sig i......... Jag kommer att återrapportera vad som sker..... kan va bra för andra som hamnar i samma sits.......... Om det kan glädja nån så:Han med hojen (fick ingen skada på cykeln direkt) åkte ifatt bilen i fråga och slog sönder bakrutan, innan han drog snabbt därifrån, och innan snuten kom!!! Musse för 384.000, och påkörd, hur kul är det..... Och jag som just gjort klart betongplattan till kommande garage, nu kommer bilen att stå hos Ford hela vintern. SKIIIIT......... Citera
87gt50 October 7, 2005 Report October 7, 2005 Trist att höra! Tyvärr finns det alldeles för många ute i trafiken som den du beskriver... En fick sänkt straff idag trots 2 döda och smitning... Sverige är fantastiskt...Se det positivt, nu hinner du bygga klart garaget utan att ha en bil som står i vägen... mvhJocke Citera
uffeg October 8, 2005 Author Report October 8, 2005 Ja precis, det är väl så man måste resonera...... Sen kan man ju tänka om det inte hänt kanske han gjort nåt värre på hemvägen....Sen kanske min bil klarar sig från att få en takstol över huven när nu bygget kan komma igång...... (jag är ingen snickare ) Citera
Hinkas October 8, 2005 Report October 8, 2005 Ja precis, det är väl så man måste resonera...... Sen kan man ju tänka om det inte hänt kanske han gjort nåt värre på hemvägen....Sen kanske min bil klarar sig från att få en takstol över huven när nu bygget kan komma igång...... (jag är ingen snickare )Ja, man ska alltid se det positiva i saker, även om det kan vara jäkligt svårt ibland. Men som sagt, tur att det var på en parkering under ganska låga hastigheter det hände så att det inte var på motorvägen i 110km/h och en frontalkrock .Helt rätt som MC killen gjorde IAF, jag skulle bli helt galen om någon välte min hoj, och ännu värre om någon körde på mig bakifrån Citera
_kiM__ October 8, 2005 Report October 8, 2005 uffegVet du vad det var för färg och märke på "fyllebilen"? Citera
uffeg October 8, 2005 Author Report October 8, 2005 Det var en vit bil. Frugan kom inte ihåg om det var en opel eller vad det var för hon var så jävla arg!!! ORR började bilnumret på däremot......Resten står väl i polisrapporten, och den får vi imorrn eller på tisdag. Tänkte att man vet ju inte om det var hans bil ens..... så det kan va oviktigt..... Men får jag bara veta var han bor och vad han heter så kan man ju enkelt kolla upp om han har bil...... bara att spana en dag..... Citera
_kiM__ October 8, 2005 Report October 8, 2005 Okej! För att min mindre käre granne (riktig tokstolle) här i huset stog utanför och plockade bort glassplitter efter en krossad bakruta på en silver/grå opel tidigare idag... Minns inte vad det var för reg nummer, men ser ja bilen igen ska ja kolla om det är ORR.Edit: såg nu att bilen står här utanför igen, och gissa om reg nummret börjar på... ja just precis ORR! Vill du veta nått mer om snubben så pm:a mig uffeg.Det var en vit bil. Frugan kom inte ihåg om det var en opel eller vad det var för hon var så jävla arg!!! ORR började bilnumret på däremot......Resten står väl i polisrapporten, och den får vi imorrn eller på tisdag. Tänkte att man vet ju inte om det var hans bil ens..... så det kan va oviktigt..... Men får jag bara veta var han bor och vad han heter så kan man ju enkelt kolla upp om han har bil...... bara att spana en dag..... Citera
uffeg October 8, 2005 Author Report October 8, 2005 Har skrivit pm nu.... Konstigt vad världen är lliten... Jag är förbannad, skrivett inlägg, och det ses av DÅRENS granne !!! Fast det kan ju bli skoj.... Citera
uffeg October 9, 2005 Author Report October 9, 2005 Så åker man förbi och kollar upp bilen , kan ju säga att det hängde en del kablar här och där. Bilen har körförbud. Och dåren håller på att städa ur bilen, undras var den kommer att stå och brinna??? Polisen sa nyss att han är misstänkt för rattfylla samt påkörningen både av vår bil och av en motorcykel.... Bilen ägs antagligen av nån annan inte så nogräknad person.....ORR336 har bilen..... Ifall nån vet vem ägaren är: Mats Juhlin i Eskilstuna enligt bilregistret..... Citera
uffeg October 10, 2005 Author Report October 10, 2005 Jaha, nu börjas den stora jakten på papper från rapporten hos Polisen, skadeanmälan från försäkringsbolag och annat skoj...... Usch..... Enl. Ford Försäkring kostar påkörningen mig 4000:- i självrisk. Men OM det går att få pengar från FYLLOTS försäkring så får jag tillbaka varenda krona. Men först ska pengarna betalas in.... TYPISKTHar funderat hela helgen på hur i h-e man kan sitta UTANFÖR Systembolaget och supa I bilen ..... Citera
Micke B October 10, 2005 Report October 10, 2005 Har funderat hela helgen på hur i h-e man kan sitta UTANFÖR Systembolaget och supa I bilen .....Han var väl törstig som fan För att få från FYLLOTS försäkring de förutsätter väl att det är han som äger bilen Citera
micke.olsson cmc 1736 October 10, 2005 Report October 10, 2005 eeh om jag inte missminner mig så bör han ju ha en försäkring(fyllot)det brukar tyvärr inte vara så när fyllon har bilar som dom brukarhar ett par som står på jobbet som vi inte blir av med hoppas att det löser sig för er Mvh micke Citera
87gt50 October 10, 2005 Report October 10, 2005 Är det inte här som trafikförsäkringen på den vållande bilen (om den finns) träder in, oavsett förare, alt Trafikskadefonden om den vållande bilen är oförsäkrad? Eller e jag helt fel på det? Arbetskamraten blev påkörd bakifrån (stillastående vid ett rödljus, bilen blev skrot) av ett fyllo i en avställd bil, har för mig att han inte behövde lägga ut en spänn?mvhjocke Citera
uffeg October 12, 2005 Author Report October 12, 2005 Det har säkert att göra med hur snabbt man raggar alla papper. Jag har redan fixat polisrapporten via fax från polisen och med fax till Ford Försäkring. Samt skickat in skadeanmälan. Det borde göra bedömningen enkel..... Står i polisrapporten att föraren var påverkad, och rapporten innehåller vittnen. Samt händelsebeskrivning som ingen klarar sig ifrån. Plus, han erkände till polisen direkt på plats !!!Skulle kunna lägga ut namnet på föraren, men det kanske skadar (mig och min familj) mer än det gör nytta....... Det värsta är ju att grisen säkert kör full var och varenda dag........ Citera
seppo October 12, 2005 Report October 12, 2005 För ett antal år sedan råkade jag ut för ungefär samma sak. Jag hade parkerat min Chevelle -69 invid trottoaren i ett bostadsområde. När jag kom tillbaka till bilen stod den med baken och blockerade trottoaren och hela fronten var så intryckt att det inte gick att köra bilen från platsen. När jag stod där och undrade vad jag skulle ta mej till, kom en polisbil körande på vägen. Jag hoppade ut på vägen och stoppade den. Polisen tog lite färgprover och skrev en rapport. De berättade att de vet vilken bil som frontat min cheva, för den stod några km. bort i en stolpe och föraren hade varit full. En bärgningsbil hämtade min bil och körde den till verkstaden och efter kanske en månad eller så fick jag tillbaka den med ny front m.m. Det kostade mej inte en spänn fast fyllot hade nog ingen försäkring eftersom trafikskadeföreningen betalade hela kalaset. Så UFFEG, det ordnar sig fast det kan se jävligt ut och massa papper hit och dit. Men ta det lugnt, för fyllot kommer att få sitt straff förr eller senare, på ett eller annat sätt. Viktigt för dej själv att du har rent mjöl i påsen i fortsättningen också. Lycka till med allt besvär önskar en som lider med dej! Citera
uffeg November 4, 2005 Author Report November 4, 2005 Jaha, då har man fått ny lack på bakpartiet!! Och efter mycket om och men blev det skitbra!! Och trafikförsäkringsföreningen tog självrisken. Den andra bilen hade ingen försäkring och var avställd.... MEN, Vad hände när bilen var klar tror ni? Först hade dom missat en lack-droppe på ett ställe, så det klagade jag på..... Då säger kompisen som var med mig, kolla hur dom parkerat hörrödu...!! Dom lyckades med bedriften att låta ett PRAKTARSLE parkera bilen utanför verkstan... Var då? Jo OVANPÅ en gatsten, så spoilern fram blev repig under. Bilen blev kvar ytterliggare 5 dar på verkstan..... Ibland funderar man på om det är meningen att man ska ha bil!!!Nu är den hemma, och jag får förhoppningsvis ersättning för stilleståndsdagarna, samt självrisken. PLUS att jag begärt skadestånd för värdeminskning på bilen... Jag kan ju inte rå för att det finns fyllon som åker runt och kör Folkrace på vanliga gator..... Återkommer med info om hur det går..... Citera
uffeg November 4, 2005 Author Report November 4, 2005 Jaha, då har man fått ny lack på bakpartiet!! Och efter mycket om och men blev det skitbra!! Och trafikförsäkringsföreningen tog självrisken. Den andra bilen hade ingen försäkring och var avställd.... MEN, Vad hände när bilen var klar tror ni? Först hade dom missat en lack-droppe på ett ställe, så det klagade jag på..... Då säger kompisen som var med mig, kolla hur dom parkerat hörrödu...!! Dom lyckades med bedriften att låta ett PRAKTARSLE parkera bilen utanför verkstan... Var då? Jo OVANPÅ en gatsten, så spoilern fram blev repig under. Bilen blev kvar ytterliggare 5 dar på verkstan..... Ibland funderar man på om det är meningen att man ska ha bil!!!Nu är den hemma, och jag får förhoppningsvis ersättning för stilleståndsdagarna, samt självrisken. PLUS att jag begärt skadestånd för värdeminskning på bilen... Jag kan ju inte rå för att det finns fyllon som åker runt och kör Folkrace på vanliga gator..... Återkommer med info om hur det går..... Citera
uffeg November 4, 2005 Author Report November 4, 2005 Det var INTE min avsikt att skriva inlägget 4 ggr !!!Jag tror att det finns en viss server som inte mår så bra......Fick TIMEOUT och "sidan kan inte visas" när jag försökte skriva in inlägget, i och för sig via min mobil....... Men, teknikens under...... Synd att man inte kan städa........... själv alltså Citera
87gt50 November 4, 2005 Report November 4, 2005 Grattis, skönt att det ordnade sig för dig till slut! Det gick ju trots allt ganska fort, och trafikskadeföreningen gjorde sitt jobb.mvhjocke Citera
Recommended Posts