Jump to content

Recommended Posts

Har för mig att det skulle finnas någon banjo som var hyfsad till mustang 65/66,men minns inte från vad den skulle passa.

Kolla vad Shelby gt350 hade för bakaxel,det borde väl varit en 9"" eller hur?

Och isåfall fanns nog något klart för det verkar som om ytterst få shelbyprylar var specifica .

Jag har någonting i bakhuvudet om ford 59, men det kan ha varit att den var lätt att korta eller att någon av drivaxlarna var lämplig.

Ska söka i min litteratur.

Link to comment
Share on other sites

Det finns flera i Sverige som gör nya splines i axlarna.

Ett enklare alt. är nog att se ifall någon redan har drivaxlar med rätt mått.

På firman jag jobbar OMBESÖRJER vi kortning av banjos åt kunder när vi köper hem nya drivaxlar från USA. PÅ så vis vet jag att det är EXTREMT viktigt att Du har bra utrustning när du ska svetsa på ytterändarna på banjon. Vi lämnar alla såna arbeten åt en firma som har en jigg som försäkrar att det blir 100% in-line. Blir det bara lite offcenter får Du onödiga brytningar som till slut leder till haveri.

Har Du ej jigg lämna hellre bort kortningen.

Däremot undrar jag ifall det är sååååå mkt för brett attt Du inte lättast löser detta genom att skaffa fälgar som breddar lite mindre utåt???

eller flytta centrum i de fälgar du har...

mvh R

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...