Jump to content

HACKAT FORUM...igen


Micke B

Recommended Posts

Nä, det är en 4-5 forum som blivit hackade av samma person tydligen.. någon avundsjuk finnig 18åring som åker 240 som tydligen inte har något liv.. tråkigt att sånthär ska hända :evil:

Jamen då så åker, man 240 så måste man ju hålla på och förstöra för oss hårda killar som åker riktig bil ;)

Nää man blir rent ut sagt skit förbannad på sånt här skit :evil:

Link to comment
Share on other sites

Men va faaaaaaaaaaaaan är detta!!! :evil:

Internet verkar vara det nya stället för "grafitti".

Skönt att inte forumet drabbats som förra gången

Tyvärr fattar jag inte riktigt vad som är hackat :?:

Jag har kört upp fredagens HTML filer men det verkar inte vara det som är hackat.

Föresten är det någon som har lust och laga en dator som man "tappat" genom fönstret från 3é våningen???

Link to comment
Share on other sites

Nu på Måndag ska vi ladda in backup från Fredag så inlägg efter det kommer troligen att försvinna.

Därefter ska jag ladda in en uppgradering av forumet som inte har drabbats av den här problemet.

(behövs ändå!)

Föresten är det någon som har lust och laga en dator som man "tappat" genom fönstret från 3é våningen???

:?: Hmm hur lyckas man "tappa"en dator från 3è våningen då :?:;)[/quote:1zb503ai]

Jo det var så här att när jag satt och såg det här problemet med "hackningen" så såg jag samtidigt att lite dammtussar fasnat i dator fläkten.

Jag slet och drog i dom men fick inte bort det.

Det enda sättet att lösa dammproblemet var just att hänga ut datorn en stund på balkongen för vädring.

Sen kom en liten vind pust och vipps så låg den i backen!

Jag lovar det fanns inget annat sätt att göra det på! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jag såg att många andra forum blivit drabbade. Dock verkar det bara vara de som har äldre ver. av phpBB.

Hittade det här:

  • Googling for 'sirh0t' turns up a lot, the majority being defaced web sites. Who knows how log they have been defaced,
    but apparently no one cared or tried to fix them. sirh0t sirh0t sirh0t. Now hopefully search engines will grab this and people
    will see the minimally intelligent methods this poor individual is using to exploit web sites nowadays.
    Over the course of 3 days I've seen some interesting web access logs. Similar to the 1,000 infected web servers story,
    all source IPs are hosting active web sites, likely with vulnerable versions of PHPBB forums.
    If sirh0t did anything original in this series of attacks it might be worth looking into it further - but he's obviously using methods
    recycled from old message boards and fellow skidddies.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...