Jump to content

vev och ramlager


H.Jensen

Recommended Posts

hej har nu plockat ner hela motorn i småbitar (har aldrig gjort sånt förrut).Ska nu beställa en massa grejor från cj pony parts bla, vev och ramlager men jag hittar inte några där.Har nu varit inne på en sida som heter cobra engine parts men fattar ingenting det står bla, stock och performance, vilket av det ska jag ha . På mina lager står det instansat 0,10

MVH. H jensen

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips är att Du ringer och pratar med den firman Du ska handla av.

Allt för många handlar och klickar hit och dit...resultatet blir en hel missförstånd och en massa extar delar på hyllan.

Låter som det är ovanliga lager Du söker då Du väljer handla dem därifrån.....

mvh R

Link to comment
Share on other sites

0.10 innebär att veven är slipad 0,10 altså ska du ha överdim 0,10 lager.Stock menas med standard och det har du ju inte.Om nu veven är slipad en gång förut och det är dax för byte igen så skulle jag råda dej att lämna veven på uppmätning så att den verkligen är 0,10,den kanske är mer sliten idag och behöver slipas till 0,20.

Som föregående skriver så är det i prinsip lika billigt att handla av någon här i sverige då prisskildnaden är minimal på ett par lager.

Man ska väll inte favoritesera någon här på forumet men jag har handlat väldigt mycket delar till många olika motorer av Engine Kit Racing i Storfors och det har funkat skitbra mycket duktig kille med framför allt bra priser på vanliga så kallade Standard delar.Men när vi pratar hundralappar så skiljer det inte många tior imellan dyrast och billigast men viktigast måste väll ändå vara att man får RÄTT delar.

Link to comment
Share on other sites

0.10 innebär att veven är slipad 0,10 altså ska du ha överdim 0,10 lager.Stock menas med standard och det har du ju inte.Om nu veven är slipad en gång förut och det är dax för byte igen så skulle jag råda dej att lämna veven på uppmätning så att den verkligen är 0,10,den kanske är mer sliten idag och behöver slipas till 0,20.

Som föregående skriver så är det i prinsip lika billigt att handla av någon här i sverige då prisskildnaden är minimal på ett par lager.

Man ska väll inte favoritesera någon här på forumet men jag har handlat väldigt mycket delar till många olika motorer av Engine Kit Racing i Storfors och det har funkat skitbra mycket duktig kille med framför allt bra priser på vanliga så kallade Standard delar.Men när vi pratar hundralappar så skiljer det inte många tior imellan dyrast och billigast men viktigast måste väll ändå vara att man får RÄTT delar.

Link to comment
Share on other sites

denna kille köpte jag både ram / vevlager, packningssats å en del annat, till en riktigt bra penning faktiskt. kan gott rekomendera honom, han var trevlig och hjälpsam oxså :D

Motorman i Karlskoga AB

Telefon: 0586-52360

Skrantabacken 29

69142 KARLSKOGA

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...