amberman January 15, 2006 Report January 15, 2006 Hej..Är det någon som provat med el-fläkt på Mustanghar en 67:a som jag tänkt montera el-fläkt.. några tipshört att Volvo:s fläkt och kåpa till V 70 skall passa utan större ingreppHUR KOPPLAR MANHälsningarAmberman Citera
Leijon CMC 855 January 15, 2006 Report January 15, 2006 Hej vi använde oss av en Saab 99 (tror jag det var) den stora fläckten i alla fall. Vi har 2 mindre fläcktar om du är intresserad..niklas Citera
Naughty Tee January 19, 2006 Report January 19, 2006 Jag har monterat en AC fläkt från BMW e32 framför kylaren. Kräver dock att man tillverkar fästen. Citera
87gt50 January 19, 2006 Report January 19, 2006 Jag kör med en elfläkt från en Volvo 940 som kopplats samman med ett Flexalite styrsystem: http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... &langId=-1Funkar superbra. Finns flera olika andra kit för att sköta automatik och styrning:http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/s ... &langId=-1mvhjocke Citera
Ingo January 19, 2006 Report January 19, 2006 Vi har en elfläkt från en citroen som komplement,och den styrs med en vanlig kontakt till ett relä.men för att få det nästan orginal kan man ju styra på samma sätt som till panteran exempelvis som drog igång fläktarna med Fordgivare,det blir lite mer nostalgiskt också. Citera
Terner January 26, 2006 Report January 26, 2006 Hej..Är det någon som provat med el-fläkt på Mustanghar en 67:a som jag tänkt montera el-fläkt.. några tipshört att Volvo:s fläkt och kåpa till V 70 skall passa utan större ingreppHUR KOPPLAR MANHälsningarAmbermanOM du ska köpa en volvofläkt så passa så du inte får en som styrs av elektronikboxen....Har gjort det misstaget och efter att jag rensat fläktkåpan från allt onödigt kopplade jag in den på ett nytt bilbatteri för test.Det visade sig att utan styrelektroniken så drar den 50 ampere vid gång och använder c:a 85 ampere i startögonblicket.Men visst..om jag hade kunnat driva den i bilen så hade jag inte behövt någon motor bilen hade rullat ändå bara av draget hehe.Tror den jag köpte var från en V70 den hade en fläkt som var STOOOOR !/Terner Citera
Recommended Posts