Jump to content

Recommended Posts

Satt i garaget och tog bort den gamla fogmassan mellan plåterna under baksätet.

Döm om min förvåning när jag hittade en slant inbakad i massan. Det var en encentare från 1950 i ganska fint skick. Eftersom bilen aldrig lagats innan och det är original fogmassa så måste den hamnat där på fabriken!

Har hört stories och själv en gång på sent 50-tal varit med om att säljaren kastat in en slant i bilen vid avfärd från nybilsköpet.

Men att man skulle ha bakat in lyckslanten från fabrik???

Kanske någon karosseriarbetare som tappat den helt enkelt?

Ska baka in den i plast och hänga den i backspegeln som mascot när bilen blir klar.

In god we trust står det på den i alla fall och lite kul var det att få en stunds avbrott och drömmande mitt i grovjobbet.

/Terner

När jag höll på och renoverade min 65 HT och hade rivit ner dörrklädseln fann jag en stor skruvmejsel fastkilad inne i dörren. Det var en bra mejsel, som har kommit till användning sedan. Kompisen skulle besiktiga sin nyinköpta Caddilac-cab och på ena bromsslangen satt en ringnyckel och slängde. Säkert fler som hittat roliga saker i bilar. Skriv och berätta!

Jag hittade ett äckligt spindelbo under servopumpen, eller var det nu va, kanske såna där eremit myror eller vad de heter. se bild

Det andra satt i fälgen, undrar var de bor i garaget nu, hehehe.