Jump to content

Racing Fords i Västerås 1-2 Juli !!! Läs mer!


Recommended Posts

Helgen den 1-2/7 inbjuds alla Fordentusiaster av dragracing till SMF-Västerås tävling Aros nat’s på Johannisberg i Västerås. Ett område intill depån är bokat för er som vill komma och ställa ut och SMF bjuder på gratis entré för föraren. Vi räknar med att gräddan av Fords muskel- såväl som glidarbilar ska dyka upp samt många andra fina Fordar. Någon form av bedömning och prisutdelning jobbas det på och det ber vi att få återkomma till. Vi räknar med att lördagen kommer att bli huvuddag för detta.

För er som tänker tävla så står tävlingen Aros nat´s och alla dess klasser öppen för deltagande. Anmälan såväl som förfrågan om regler ställs till SMF-Västerås sök via hemsidan www.smf-vasteras.se . Ansvariga kontaktpersoner kommer det att informeras om så snart dessa är utsedda t.v. 0708-620 935. Någon speciell stege för oss kommer vi tyvärr inte att kunna åstadkomma fast och andra sidan är det ju GM- och Moparförarna man vill slå. Även bland raceförarna hoppas vi kunna dela ut någon form av priser beroende på prestation.

Under lördagskvällen räknar vi också med att kunna servera mat på området i ett för ändamålet uppsatt tält. Möjligheten att delta här kommer att finnas för alla Fordentusiaster såväl racers som utställare och vanlig publik förutsatt att man anmält sig och betalat i förskott.

Tanken med detta evenemang är i första hand att föra samman folk med samma intresse samt att inspirera fler för att tävla med Ford i dragracing.

Vi vill nu att du som läser detta, själv för det vidare till alla du kan tänkas känna som kan vara intresserade av att deltaga på ett eller annat sätt. Meddela oss snarast också ditt intresse och för att få fortlöpande information via mail även din mailadress och helst också mobilnummer.

Mvh Leif Lidberg 0708-620 935 (genom Mats Damberg)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jag är där...

Edit: Jag är INTE där...

tydligen så strök man gatbilsklasserna iår.

Då blir det Tullinge för mig istället.

Kolla på SMF Västerås hemsida så ser du vilka klasser som ska köras på Aros, vad jag kan se så följer de TTDS klasser med, vilket innebär att de kommer att köra gatbilsklasser med. Kolla www.TTDS.se för mer info. Annars kan du ju alltid köra Bracket.

Jag ska försöka vara där, men som det är nu så får jag vara glad om jag får ihopa bilen till att ens köra tester...

Sponsorer sökes!!!!!!!

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...