Jump to content

Först med kompressor?


LelleStang

Recommended Posts

Hmmm, låter hårigt. Det skuttar nog lite ardenner ur deras kompressorer åxå. Vilken version har du valt ? Kromad ?

Väntar också spänt på resultatet, hoppas vi får en rapport så snart du varit ute och "luftat"

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr är du inte först med överladdning på -05 mussen.

Första bilen byggdes för 9 månader sedan i Sverige. Sorry, old news. ;)

Kolla www.eav.se

Ok, men kanske först med Kenne Bell då? Inte för att det har någon betydelse, jag stod i valet och kvalet mellan just Vortech och KB.

Nu vet ni vad det blev, hoppas inte väntan var förgäves?

Bannade snö, fyra decci nu på några dagar, och det fortsätter!?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Tjabba, ni som har monterat kompressor, hur är det med bensin förbrukningen efter det och har ni automat eller manuell låda?

Hej Freddan

På vägen hem igår från Sthlm drog bilen 1,07 vid laglig körning (lite mer) när jag ökade till ca 120-125 med tillhörande omkörningar drog den 1,2 :lol: Fantastiskt tycker jag. Stadskörning har jag inte haft någon ännu men bilen verkar inte dra något mer nu än före installation, högst marginellt.

Nu till nästa projekt att byta bromsarna så vi för stopp på grejorna.

Hej åker Aut och hastighetsmätaren visar ca 10 km/h för lite (kollat med GPS)

Link to comment
Share on other sites

låter ju kanon! Funderar lite på att lägga in en i min bil. Dock är nog bromsarna något man bör funderar över... 8) har du bytt avgassystem också?

Besiktingen borde väl inte vara några problem, bilen är ju inte helbilsgodkänd.

Link to comment
Share on other sites

låter ju kanon! Funderar lite på att lägga in en i min bil. Dock är nog bromsarna något man bör funderar över... 8) har du bytt avgassystem också?

Besiktingen borde väl inte vara några problem, bilen är ju inte helbilsgodkänd.

Bytt bakre dämparn sedan tidigare till en från Ferritta, för ljudets skull, behövs ej för kompressorn.

Besiktning? vet ej det är två år tills dess.

Link to comment
Share on other sites

Hej LelleStang

Riktigt snygg instalation!

Låter som det är kul med kompressor :D

Man blir lite frestad fast jag försöker låta bli att pilla under huven på min Mustang.. Vill inte ladorera med en så snål V8:a egentligen, men å andra sidan flyttgods borde ju inte bli problem i besiktningen då med kompressor :roll:

Behöver man inte komp sänka med dessa satser man läser om att man kan köpa till både dom äldre och dom nyare Mustangerna?

---------

Ni som har nya Mustanger.

Något jag funderar på är när ni skriver att ni ska byta bromsar, hur är orginal bromsarna på dom nya Mustangerna?

Eftersom jag ser fler som tänker byta.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Hej LelleStang

Ni som har nya Mustanger.

Något jag funderar på är när ni skriver att ni ska byta bromsar, hur är orginal bromsarna på dom nya Mustangerna?

Eftersom jag ser fler som tänker byta.

Mvh

MrV8

Bromsar ? Det måste vara extrautrustning :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej LelleStang

Riktigt snygg instalation!

Låter som det är kul med kompressor :D

Man blir lite frestad fast jag försöker låta bli att pilla under huven på min Mustang.. Vill inte ladorera med en så snål V8:a egentligen, men å andra sidan flyttgods borde ju inte bli problem i besiktningen då med kompressor :roll:

Behöver man inte komp sänka med dessa satser man läser om att man kan köpa till både dom äldre och dom nyare Mustangerna?

---------

Ni som har nya Mustanger.

Något jag funderar på är när ni skriver att ni ska byta bromsar, hur är orginal bromsarna på dom nya Mustangerna?

Eftersom jag ser fler som tänker byta.

Mvh

MrV8

Hej mrV8

Kompressorsatserna som sälj idag är gjorda för helt standard motorer, inga ingrepp behövs.

Bromsar - det är väl inget fel på org bromsarna men det är ju inte fel med bättre och snyggare bromsar!

Link to comment
Share on other sites

Tjabba, ni som har monterat kompressor, hur är det med bensin förbrukningen efter det och har ni automat eller manuell låda?

Hej Freddan

På vägen hem igår från Sthlm drog bilen 1,07 vid laglig körning (lite mer) när jag ökade till ca 120-125 med tillhörande omkörningar drog den 1,2 :lol: Fantastiskt tycker jag. Stadskörning har jag inte haft någon ännu men bilen verkar inte dra något mer nu än före installation, högst marginellt.

Nu till nästa projekt att byta bromsarna så vi för stopp på grejorna.

Hej åker Aut och hastighetsmätaren visar ca 10 km/h för lite (kollat med GPS)

Rättelse mätaren visar ca 10 km/h för mycket!

Här kommer bild på nya bromsarna (omont ännu).

Link to comment
Share on other sites

Riktigt feta bromsar! Kommer bli riktigt bra!

Föresten, du var inte och körde i Borgholm i helgen va?

Borgholm - Nej

Monterat bromsar i helgen, så nu är de på plats. Behövs nu bara en spacer (ca 10 mm) så att fälgen går fri från bromsoket.

ps har gasat lite mer nu och visst rör skrotet på sig, spinner gladeligen på både 1an och 2an (Aut) med 275 breda däck (BF Goodrich) som greppar riktigt bra :D

Link to comment
Share on other sites

låter ju kanon! Funderar lite på att lägga in en i min bil. Dock är nog bromsarna något man bör funderar över... 8) har du bytt avgassystem också?

Besiktingen borde väl inte vara några problem, bilen är ju inte helbilsgodkänd.

Besiktningen lär nog klaga på kompressorn =)

Man blir lite frestad fast jag försöker låta bli att pilla under huven på min Mustang.. Vill inte ladorera med en så snål V8:a egentligen, men å andra sidan flyttgods borde ju inte bli problem i besiktningen då med kompressor.

Bara för att det är flyttgods kan du inte montera på en kompressor och få igenom den. Men om den har en kompressor vid införandet till sverige vid första reg besiktningen och det är flyttgods, så kanske det kan gå vet dock ej.

Det är lite töntigt, i USA är ju dem flesta kitten state legal, dvs helt ok att ha. Varför anamar inte Sverige det? :D Det blir så drygt att montera av o på inför varje besiktning.

Link to comment
Share on other sites

Riktigt feta bromsar! Kommer bli riktigt bra!

Föresten, du var inte och körde i Borgholm i helgen va?

Borgholm - Nej

Monterat bromsar i helgen, så nu är de på plats. Behövs nu bara en spacer (ca 10 mm) så att fälgen går fri från bromsoket.

ps har gasat lite mer nu och visst rör skrotet på sig, spinner gladeligen på både 1an och 2an (Aut) med 275 breda däck (BF Goodrich) som greppar riktigt bra :D

Ok, mötte en med likadana fälgar, färg osv!

Ta bilder på bromsarna!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...