Jump to content

HJÄLP!!!


David_gävle

Recommended Posts

Tog fram mustangen igår, började putta mot utgången. När jag skulle starta den, startmotorn gick runt men inget hände. :cry: Jag har haft batteriet löst på laddning i vintern. Det som är att jag får inget soppa tryck vid insprutarna, tryckte ner ventilen på röret och inget hände. :(

Finns det nån här som har haft samma problem att dom inte får soppa efter vinter vilan.

TIPS MOTTAGES MED TACKSAMHET.

:oops:

Link to comment
Share on other sites

kollat den knappen som stryper att bensinen kommer fram.....nån säkerhets grej....jag brukar alltid kolla den först....skall sitta i bagage nånstans...om jag har rätt för mig....

Link to comment
Share on other sites

Säkerhetsbrytaren var det första jag kollade och tycker att det surrar svagt från tanken är inte säker på det. Håller på att ladda batteriet just nu och har stått över natten. Ska ta hem Fords fse och kolla om det är en cell som är borta.

Det enda jag tycker är rimligt är att pumpen har fastnat, för det kan ju inte gå en säkring när batteriet är bortkopplat under vintern.

Link to comment
Share on other sites

Är det vanligt att bränslepumpen slutar fungerar efter avställning.

För jag får spänning till säkerhetsbrytaren och den släpper igenom strömmen utan problem. Kollade under och såg ett kontaktstycke som satt bra till och såg ut att gå till pumpen och bränslenivågivaren.

Lyfte ner tanken en bit och såg vilken jord som gick var och matade 12V direkt till pumpen och inget hände. Det är pumpen som kärvar eller har gått sönder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...