David_gävle April 6, 2006 Report April 6, 2006 Tog fram mustangen igår, började putta mot utgången. När jag skulle starta den, startmotorn gick runt men inget hände. Jag har haft batteriet löst på laddning i vintern. Det som är att jag får inget soppa tryck vid insprutarna, tryckte ner ventilen på röret och inget hände. Finns det nån här som har haft samma problem att dom inte får soppa efter vinter vilan.TIPS MOTTAGES MED TACKSAMHET. Citera
Gäst April 6, 2006 Report April 6, 2006 kollat den knappen som stryper att bensinen kommer fram.....nån säkerhets grej....jag brukar alltid kolla den först....skall sitta i bagage nånstans...om jag har rätt för mig.... Citera
overlake CMC 1202 April 6, 2006 Report April 6, 2006 Har du fullt löd i batteriet då?Startmotorn kan ju gå runt men inte orka dra igång. Citera
87gt50 April 6, 2006 Report April 6, 2006 Primar pumpen när du slår på tändningen? Det brukar höras nån sekund. /jocke Citera
David_gävle April 6, 2006 Author Report April 6, 2006 Säkerhetsbrytaren var det första jag kollade och tycker att det surrar svagt från tanken är inte säker på det. Håller på att ladda batteriet just nu och har stått över natten. Ska ta hem Fords fse och kolla om det är en cell som är borta.Det enda jag tycker är rimligt är att pumpen har fastnat, för det kan ju inte gå en säkring när batteriet är bortkopplat under vintern. Citera
87gt50 April 6, 2006 Report April 6, 2006 Visst kan det gå en säkring så fort du ansluter batteriet till bilens elsystem. Har du nån gnista på stiften? /jocke Citera
David_gävle April 6, 2006 Author Report April 6, 2006 den startar i gång med startgas. har spänning till säkergetsbrytarn och håller på ta ner tanken och kolla pumpen. Citera
Daniel Linde April 6, 2006 Report April 6, 2006 David: Hoppas du får igång bilen utan större problem Åkte förbi dig nyss, va förbi Anders, tror du man blev lite sugen när man såg bilen din eller // Linde Citera
Pernolf cmc 558 April 7, 2006 Report April 7, 2006 be ngn lyssna om pumpen går igång överhuvudtaget, medans du vrider på tändningen.Om man lyssnar direkt från påfyllningsröret så ska det höras om den startar eller inte.Annars så kolla bränslepumpsreläet, samt säkringen. Citera
David_gävle April 7, 2006 Author Report April 7, 2006 Är det vanligt att bränslepumpen slutar fungerar efter avställning.För jag får spänning till säkerhetsbrytaren och den släpper igenom strömmen utan problem. Kollade under och såg ett kontaktstycke som satt bra till och såg ut att gå till pumpen och bränslenivågivaren.Lyfte ner tanken en bit och såg vilken jord som gick var och matade 12V direkt till pumpen och inget hände. Det är pumpen som kärvar eller har gått sönder. Citera
David_gävle April 7, 2006 Author Report April 7, 2006 Har funnit felet!!!!!!! Bränslepumpen har lagt av!!!!!!Den surrar lite men suger inget, har försökt få igång den utan att lyckas. Citera
Recommended Posts