Jump to content

Vad är det för ET (offset) på Mustang 1995?

warcry

Recommended Posts

Steeda fälgarna jag har till salu här på forumet har offset 24.

En liten påpekan när man väljer fälgar till en Mustang är att tänka en hel del (fruktansvärt mycket egentligen) på hur breda man vill ha.

Jag, tycker att 8" bredd är absolut det minsta man ska välja på en mustang, ellra helst 9", men då finns helt plötsligt inte så mycket att välja mellan, iaf inte om man har begränsat med pengar (man ska ha pengar till soppan också, den ska tydligen bli rekord-dyr, igen)

Attans, då har jag förstört min bil helt med 15x3.5 fram, och bara 15x8 bak...

Det beror väl helt vad man ska använda bilen till, jag körde med 17x7.5 och 235/45 på den i ett tidigare utförande, och det såg ytterst vettigt ut. Bredare är inte alltid bättre, även om många tycks tro det. Hellre ett smalare däck av god kvalitet än ett bredare av sämre kvalitet, detta med tanke på att ju större däckdimension, ju dyrare blir det. Aktiv körning kostar däck...

Har sett bilar som körts runt med så breda däck/fälgar att det tagit i överallt, hur fräckt är det?

/Jocke

Snyggare? En smaksak. Mexarna tycker att 13"ekerfälgar med 0" backspacing i guld är snyggt...

Vad skulle det vara för problem med att få grepp och prestanda med en Mustang? Tusentals team i USA kör clubsport och open course events ( www.scca.com t.ex)med gatlegala Mustanger och renodlade racebilar, och bl.a. Ford Motorsport har väldigt framgångsrika -05 ekipage i stora serier i USA.

Köp en MM&FF och kolla. Det finns folk här på forumet som håller på att bygga nyare Mustanger för runtrunt...

Få bilmodeller är så allround använda som de nyare Mustangerna från FOX och framåt, det visar inte minst eftermarknadsutbudet på.

Köp en hyfsad 5.0a från början av 90-talet, lägg 50k på drivlina och 50k på chassie, så har du en bil som kör ifrån det mesta på bana som kostar dubbelt så mycket som det du lagt ut...

man behöver inte gå till ytterligheter, och alla har sin smak naturligtvis.

fast jag tror dom flesta håller med om, att en 94 och nyare musse med 18x7" med 215 bredd på däcken ser alldeles för klent ut.

Jag har 17x8" med 255 bredd på däcken, det är jag väldigt nöjd med.

Jocke, apropå 13" med 0 i backspacing.

Jag spenderade en sommar i Calgary, Kanada, för en herrans massa år sedan, där jag skådade just det du beskriver.

Gärna på en Toyota Camry eller liknande, i mina ögon, förmodligen det fulaste som finns.

Ett bevis på att "skönheten finns i betraktarens ögon"

• 4 weeks later...

Tänkte på det.

Jag har 17x10" i bak med 255/40 på idag.

Men funderar på ett par 275or. Men är lite osäker på om det får plats. Är det någon som testat/vet? Och kommer det passa på fälgarna?