Jump to content

Justera huven.


ht67 cmc 1502

Recommended Posts

Hej!

Alltid krånglar något när man håller på. :? Igår försökte jag montera den nya glasfiberhuven utan att lyckas.

Huven sitter bra förutom i bakkant (mot vindrutan). Där sitter den 3-4 mm för långt till höger.

Hur justerar man huven i sidled i bakkant? Eller måste man böja gångjärnen?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det går tyvärr inte att justera i sidled i bakant endast framåt

och bakåt är möjligt. :shock:

Det går att flytta lite i sidled men som jag skrev framåt och bakåt

är det som gäller. :?

Förresten varför inte förstora hålen och använda en större bricka

på bullten för att dölja de omgjorda hålen. 8)

Knäck inte gångjärnen det kan sluta med att det går sönder i

nitarna eller att det inte går att stänga huven alls.;)

Link to comment
Share on other sites

Angående då huven inte passar i bakkant så brottades jag med det problemet själv förra våren. Fick ett tips som var ganska enkelt. Försök att justera hållarna i fästet vid innerskärmarna så hållarna "tippas" bakåt. Då löste sig det för mig. Tog bara några minuter att justera in.

Lycka till :D

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Att justera kan vara farligt om man har kort stubin. :D

Justering av gångjärn och då de som sitter på insidan av

motorrumet kan vara lite besvärligt, det kan också ge ett

mycket olågiskt resultat. :?

Nästan alla gånger när det är problem med att huven ligger

för högt i bakkant, är det så att du lossar bultarna något och

trycker ner fästet i framkant så rör sig huven nedåt och

framåt. :roll:

Oftast på Mustanger när dom gått i någon varm stat i USA har

man justerar huven så att den ligger högt i bakkant för att få

ut varm luft från motorrumet snabbare. :shock:

Mycket vanligt på många Mustanger som kommer hit

exportvägen från bla Kalifornien då oftast på de tidiga

modellerna 65-68. ;)

Min har gått i Texas... Ska man kanske låta det vara med hänvisning till att det blir bättre kylning i detta Texas liknande klimat... :--

Link to comment
Share on other sites

Hänger på lite. Min huv är för hög i bakkant. Ca 10mm. Det syns lite på denna bild: (klicka för större)

7156.jpg

Försökt justera men blir inte klok på det. Passningen är bra i sidled och i framkant.

Tips någon?

Löste mitt ptoblem på samma sätt som Madmac. Genom att lossa skruvarna till gångjärnen och vinkla dom ner i bak kant och upp i framkant så sänker man huven i bakändan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...