Lars Oscarsson cmc383 November 22, 2008 Report Share November 22, 2008 Hej.Jag måste bara göra ett inlägg här som är roligt,det har faktiskt med motorrum att göra,samtalade med en person som åker USAbil av annat märke i sommras. Han frågade om jag visste vad som slits mest påen Mustang enligt rycke bland motorintresserade. Naej sa jag och drog till med dörrgångjärn förardörr. Han svarade att det är ett allmänt fel som finns pånästan alla gamla bilar. Svaret är som många Mustangers nu vet,HUVGÅNGJÄRNEN, motorhuven öppnas ju onödigt många gånger under sommarhalvåret, tyckte han. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 November 22, 2008 Report Share November 22, 2008 Hej.Jag måste bara göra ett inlägg här som är roligt,det har faktiskt med motorrum att göra,samtalade med en person som åker USAbil av annat märke i sommras. Han frågade om jag visste vad som slits mest påen Mustang enligt rycke bland motorintresserade. Naej sa jag och drog till med dörrgångjärn förardörr. Han svarade att det är ett allmänt fel som finns pånästan alla gamla bilar. Svaret är som många Mustangers nu vet,HUVGÅNGJÄRNEN, motorhuven öppnas ju onödigt många gånger under sommarhalvåret, tyckte han. Du har så rätt Lasse De flesta motorutrymmena på våra mussar är grymt fina Är vi mussefolk så speciella tro Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools November 22, 2008 Report Share November 22, 2008 Hej.Jag måste bara göra ett inlägg här som är roligt,det har faktiskt med motorrum att göra,samtalade med en person som åker USAbil av annat märke i sommras. Han frågade om jag visste vad som slits mest påen Mustang enligt rycke bland motorintresserade. Naej sa jag och drog till med dörrgångjärn förardörr. Han svarade att det är ett allmänt fel som finns pånästan alla gamla bilar. Svaret är som många Mustangers nu vet,HUVGÅNGJÄRNEN, motorhuven öppnas ju onödigt många gånger under sommarhalvåret, tyckte han. Hi, hi... jorå, så är det. Jag har fått byta gångjärn 4 gånger på 9 år. Nä... skojar bara, Men visst är det kul när folk blir impade av vad manhar under huven. Då lyfter man gärna på huven och nöter gångjärnen.Ärligt talat, vad är skillnaden egentligen, jag tycker det ser braut alla motorrummen. Cool Cool Cool Cool CoolFord använde ingen lyxfärg när dom gjorde sinna motorrum,trasfilt och svart färg, var vad dom använde och massor medljudisolerande massa på torpedväggen mm. WinkVad gäller märket, eller kvaliteten på färgen, är det väl så att ju bättre färgdu har desto längre räcker den. Jag har själv lackat om motorutrymmet tvågånger bara för att jag inte använt "rätt" färg. Motorn också. Så rätt färgoch kvalitet lönar sej. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 November 22, 2008 Report Share November 22, 2008 Jag ska banne mig se till att ordna en riktig kamera också.Dom som sett det live säger att det är skitsnyggt iaf.. så Hammarlack kan inte vara så pjåkigt ändå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools November 22, 2008 Report Share November 22, 2008 Det ser säkert jättebra ut, men det blir inte som det såg ut när bilen var ny.Inte original-look alltså. Men om det inte det är det du är ute efter så dugernog hammarlacken.Det är bara min åsikt. Du gör som du vill Mvh. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 November 22, 2008 Report Share November 22, 2008 Hej.Det är tre år sedan jag gjorde i ordning underhuven, jag tycker det ser bra ut fortfarandetrots att det är biltema, hammarlack och vanlighobbylack. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools November 22, 2008 Report Share November 22, 2008 Hej.Det är tre år sedan jag gjorde i ordning underhuven, jag tycker det ser bra ut fortfarandetrots att det är biltema, hammarlack och vanlighobbylack. Som du kanske har sett i mina tidigare inlägg, så är jag inte så imponerad avBiltemas produkter. Varför då? Jo, därför att jag inte anser att många avderas produkter håller mitt mått av kvalitet. Dom har många produkter somär bra också. Men, tyvärr så är min erfarenhet att deras kemiska, med någrafå undantag, (rostätere t.ex.) är undermåliga. Deras billampor, vindrutetorkarbladoch andra tillbehör är tyvärr bara skräp. Det har visats i åtskilliga tester.Och jag tänker inte lägga in några länkar till dom testerna. Vill ni veta, så sök.Jag har däremot köpt av deras verktygssater, de med 10 års garanti, och tyckeratt dom funkar bra. (Problemet är väl bara att spara garantisedlarna) Detta är inget påhopp på någon, utan bara MHO.Mvh. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias CMC1505 November 23, 2008 Report Share November 23, 2008 Det ser säkert jättebra ut, men det blir inte som det såg ut när bilen var ny.Inte original-look alltså. Men om det inte det är det du är ute efter så dugernog hammarlacken.Det är bara min åsikt. Du gör som du vill Mvh.Original är för gubbar. *host*Titta på min motorfärg, ser det ut som om att det är orignial jag är ute efter? Men tack för att du tycker det är snyggt ändå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrTurbo_1645 November 23, 2008 Author Report Share November 23, 2008 Original är för gubbar. *host*Inte tvunget, jag ville ha original look. Det är ju bara nästan samma sak... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Då har även jag beställt färg till mitt motorprojekt *urk*.Blev färger från Estwood köpta av Skevab, gick på en mindre förmögenhet.Köpte:3 x Chassiblack2 x primer3 x mustang blå1 x rengöringoch 1 x grenrörsfärg när jag var i farten Då jag inte har en aning om hur mycket färg som går åt litade jag på Skevab. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Inte har du väl Self Etching Primer till Chassis Black? Det funkar inte! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Inte har du väl Self Etching Primer till Chassis Black? Det funkar inte!Ingen aning vad primern heter, men det var han på skevab som valde så jag hoppas det är rätt.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Okej. Du kan inte alls använda syragrund under Eastwood's Chassisblack. Kolla innan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Okej. Du kan inte alls använda syragrund under Eastwood's Chassisblack. Kolla innan Ahhhaa nu trilla polletten ner. Det är self Etching primer men den fungerar om man väntar minst 48 timmar efter påläggning.Eastwood går ut med att den inte fungerar eftersom många lägger på ett lager primer och sen chassiblack dagen efter och får då problem. Men väntar man 48 timmar ska det inte vara några problem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Lite nya delar och penselmålning kan göra underverk.Mitt motorrum såg så eländigt ut att jag var tvungen att åtgärda "ekonomiskt" tills jag lyfter ur motorn troligen till vintern.Detta gjorde jag direkt efter jag köpte bilen för 2 år sedan.Före vs efter. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svedis April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 så blev min efter.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
stjernberg April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Lite ny färg gör stor skillnad på ett slitet motorrum,det här såg för dj-ligt ut när jag köpte bilen 2004.Gult block,toppar och skitigt ,skavt och slitet MVH Stjernberg Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 April 15, 2009 Report Share April 15, 2009 Hej.Måste säga att det ser helt kanon ut i alla era motorrum,snyggt och städat som det skall vara. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC 1061 Berra April 16, 2009 Report Share April 16, 2009 Jaag kan bara hålla med Lasse O. Berra Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fröberg April 17, 2009 Report Share April 17, 2009 Jag har en fråga. Motorutrymmet är i bra kondition när det gäller rost. Endast en lite rost där batteriet satt samt i några skarver. Detta har jag tänkt att ta bort. Frågan: Resterande färg är bra och sitter fast, måste jag jag ta bort denna eller kan jag köra primer ovanpå och sen ny färg?Hur skulle ni ha gjort? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
axelg89 April 17, 2009 Report Share April 17, 2009 Jag har en fråga. Motorutrymmet är i bra kondition när det gäller rost. Endast en lite rost där batteriet satt samt i några skarver. Detta har jag tänkt att ta bort. Frågan: Resterande färg är bra och sitter fast, måste jag jag ta bort denna eller kan jag köra primer ovanpå och sen ny färg?Hur skulle ni ha gjort?bra sittande färg = bra grund att måla på. Rugga upp ytan först med ett sandpapper, sedan är det bara att måla över med den nya primern.Mvh Axel Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 April 17, 2009 Report Share April 17, 2009 Hej.Man kan ju förvånas över hur ett lager färg kan hållai över 40år i vissa fall, måla svart direkt det går hur brasom helst, kolla bara att det är fritt från silikon, olja, och att inte färgen du målar med löser den gammlaoriginalfärgen. Givet så är att rugga ytan och torka av med Thinner eller Aceton före målningen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts