Jump to content

"Dödade" en 600 hästars Supra :)


Jocce

Recommended Posts

Rullade lite igenom stan igårkväll, och hamnade bredvid en Supra MK4 meed STORT avgasrör.

Detta var på Sveavägen, och vid 4 rödljus så vann jag ALLA racen :)

Snackade med honom vid 2:a eller 3:e rödljuset, 600 hästar med gatmappningen, Singelturbokit m.m.

Dock hade han svårt att få ner effekten i backen, spann en hel del, samt att han måste juh få upp Turbotrycket för att effekten skall komma, vi med V8:a har juh effekt/vrid från botten :)

Kan dock säga att hade det vart längre sträckor så hade han troligen vunnit ganska stort, men 4 chanser fick han, och jag plockade alla trots att jag spann bort mig lite också, så jag är ganska nöjd!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Och du har inte gjort ngt på din Musse (chip, avgas e.dyl) ? Han måste ju varit kass! :D Nog för att Mussen är hyfsat snabb men mot dubbla effekten så ska det ju inte gå att hänga med, turbo eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Hanwir: Som sagt, han "toppar" 600 hästar nånstans sent i varvtalsregistret, vi har juh vridet nästan hela vägen från botten!

Och som redan sagt, får man inte ner effekten i backen spelar det ingen roll hur pass många hästar man har!

Min GT är än så länge helt original (förutom stripes), och gav honom som sagt 4 chanser och han missade alla!

Vore jag honom skulle jag INTE avslöjat att han hade 600 hästar, undra om hans polare som var med i bilen trackade honom efteråt :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...