Jump to content

Recommended Posts

Bara jag IGEN... :roll:

Det är en kille som följer mitt motorbygge via nätet som gång på gång frågar varför jag inte sätter i en 460 Boss motor istället för "den lilla" 351an. Jag har försökt undvika att argumentera med honom men inser att jag måste ge svar på tal snart.

Finns det nått som heter 460 "Boss" ? 460 vet jag är en stor och tung BB-motor som gör viktfördelningen på en Mustang liknande en dartpil. :-- Men kan nån spec vad en 460 Boss innebär?

(Hans polade hade haft en 460 Boss i nån bil och det var tydligen det fräckaste man kunde ha... :roll: )

Var glad över att det bara rör sig om nätet och att du inte har en byfåne hängades och i timtals snackandes över den nypolerade framskärmen när du mekar :--

Ha ha, det där känns igen lite det med. Ofta de som säger "Oj, är det en 350?!" när man öppnar huven... :roll:

Tack för svaren, nu ska vi se om tystar ner sig lite eller om han försvarar sig...

Vad sägs om en Boss 604 då? Inblandade bl.a. John Coletti, Larry Shinoda, Jack Roush.

http://www.hotrod.com/featuredvehicles/42938/

Engångsföreteelse javisst, men en minst sagt maffig maskin.

Det var den här bilen som ett svenskt motorprogram (jag kommer inte ihåg vilket) utnämnde till världens snabbaste serietillverkade bil för några år sedan. Tänk vad kunniga de är.