coke89 June 6, 2006 Report June 6, 2006 jo de är ju så att jag ska lacka bilen nu, den blir candy mörkröd och så ville jag även ha svarta hoodstripes, har checkat runt lite och bestämt mig för att jag vill ha likadana som sitter på mach1 69-70an. här är en bildoch lackeraren behöver måtten på dem, skulle vara tacksam om någon med dessa på huven kunde kuta ut till garaget med en linjal och mäta dem tack på förhand//alex Citera
NiklasW June 6, 2006 Report June 6, 2006 Köp mall om du vill ha exakt.http://www.graphic-express.com/1970_mach_1_mustang.asp Citera
Per Berglund June 7, 2006 Report June 7, 2006 Fel för 1969Detta fanns bara för 1970Men du vill kanske ha det ändå? Citera
coke89 June 7, 2006 Author Report June 7, 2006 still want it. det är ju så ruskigt snyggt, och med lacken jag valt kommer den inte vara i orginalskick ändå så det spelar ingen roll...jag ska ta och kolla på domdär mallarna Citera
Morgan Roos Cmc 549 September 17, 2006 Report September 17, 2006 Hittade mall till 1969 på Nicklas länk men frakten var dyrare än mallen. Någon som har en mall som man kan köpa, låna eller hyra? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 19, 2006 Report September 19, 2006 Hej.Billigt tips totalkostnad ca:300.-, maskeringstape, dubbelstripe, halvmatt lackfärg förutomhusmålning på järn, liten roll med tillhörande tråg, lite tid över. Mät och maskera våtslipa den ytan som skall målas, måla med roll över alla ytor som skall bli svarta, rolla i längdriktningen så blir det jämt. Eftersom att det inte är så viktigt vad som är rätt eller fel så är detta ett mycket billigt sätt att göra rätt fel. Om du tröttnar på det svarta så går det att tvätta bort med naftautan att göra åverkan på underliggande lack. Nackdelen är att det tar 24 timmar att torka, välj ett par dagar med regnväder, stripe är av dubbelinjetyp, lägg den tunnalinjen på kanten av det svartmålade, om du gör så är det svartalikt BOSS och skall egentligen då fortsätta ut på sidorna av karossen, utan stripe blir det typ Mach1 Vad köper man det som behövs för att det skall bli såhär billigt,BILTEMA. Varför avslöjar jag då detta, jo för att jag tycker att det behövs mer fantasi att göra saker om det ändå inte skall bli 100 % rätt,sedan är det ju rätt kul att göra. Jag tror inte det är så många på Forumet som tänker sig att göra en s.k. trailerqeen. Citera
Mustangmach September 19, 2006 Report September 19, 2006 Hej,När vi ändå är inne på stripes så undrar jag om ni har måtten på gt stripsen "de som går utmed hela sidan längst ner"Mvh Robban Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2006 Report September 20, 2006 Hej Robban.www.stencilsandstripes.com här kan du sökalite fakta om du vill, annars kan du göra somjag kolla andra Mustanger, ha med tumstockpapper o penna, men fråga alltid ägaren omdet är ok att mäta på hans FINA MUSTANG. Eller varför inte www.graphic-express.com Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 20, 2006 Report September 20, 2006 Hej igen.Gör ett extra inlägg för de som är intresseradav fackta Mach 1 71- en super sida. www.429mustangcougarinfo.50megs.com Citera
Macke September 26, 2006 Report September 26, 2006 Har en liten sidofråga angående huvprydnader, huvlåsen/vajrarna, finns det att köpa färdiga billigt ngn stans eller gör man egna? Citera
Leffe N cmc712 September 26, 2006 Report September 26, 2006 Just huvlåsen finns lite överallt, typ Micro, Mekonomen, div. motorsports-butiker mm. i många olika varianter... Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 26, 2006 Report September 26, 2006 Hej.Huvlås med vajer 50.- par på Biltema du får lovatt byta vajer, jag använder grov högtalarkabel somdelas, guldpleterad. Isoleringen gör att du slipper skavsår och en anna fördel äratt du kan löda fast kabelskor och kopplingen på hood pin. Sån e jag och det står jag för. Finns bättre bilder om intresse finns. Citera
Per-Åke Kjellberg September 27, 2006 Report September 27, 2006 hej Det finns plast överagen vajer i järnhandeln 3mm tjockPer-Åke Citera
coke89 September 28, 2006 Author Report September 28, 2006 jo jag skulle vara intresserad av bättre bilder, gärna på hur det ser ut under huven, svårt att montera? Citera
Per-Åke Kjellberg September 28, 2006 Report September 28, 2006 hej under huven finns en kant,samma kant som hoodpinnsen är fästa i.På kanten skall finnas en bred gummilist,ugefär 15cm in under gummilisten finns hål till att fästa vajrarna i. Vajern måste ha en ögla i båda ändar,går bra att göra själv.per-åke Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 28, 2006 Report September 28, 2006 Hej.Några snabb tagna bilder på huvlås från en sovande Mustang. Citera
Janne Holm CMC1740 September 28, 2006 Report September 28, 2006 Hej.Några snabb tagna bilder på huvlås från en sovande Mustang. Den har väl inte gått i vinteride redan Det var intresant och se dina målade stripesBlev kanonbra lite sugen själv + scoopMen kanske inte passar lika bra på en cabkunde inte låta bli att gå och titta på dem då du hade bilen i ÄngsöMVH Janne H Citera
JanneJ September 28, 2006 Report September 28, 2006 Blev kanonbra lite sugen själv + scoop Men kanske inte passar lika bra på en cab Har en bild på en cab shelbyklone i en tidning, den är gul och har svarta ränder och stripes utmed sidorna...den ser grymt fräck ut!I samma tidning finns en original gul cab med bara svarta ränder på huven ...den ser inte alls lika fräck ut.Sidostripsen väger upp ränderna över bilen och det blir ett "rejsigare" utseende tycker jag.Har själv funderat på nåt liknande för att få en tuffare image. Citera
coke89 September 28, 2006 Author Report September 28, 2006 tack för bilderna, blir faktiskt riktigt sugen, låter ju ganska enkelt att installera och snyggt é de ju, men funktion saknar det ju helt, men vem bryr sig om det... Citera
Per Berglund September 29, 2006 Report September 29, 2006 tack för bilderna, blir faktiskt riktigt sugen, låter ju ganska enkelt att installera och snyggt é de ju, men funktion saknar det ju helt, men vem bryr sig om det...Låset har faktisk funktion. Mustangens orginallås är lite osäker även om risken är låg att huven flyger upp.Men har hört om en del skräckupplevelser.Med all respekt för Lars fina bilder och tips så avråder jag själv starkt Biltemas barnlås.Usel kvalitet. Sprintarna går ofta sönder och skämtet till vajer ska vi inte tala om.Jag förstår att Lars tillverkar en ny vajer.Dessutom är det nått billigt krom som snabbt faller av och hålet är för tajt så det gnäller när man kör. IrriterandeHansen Racing har en som är snäppet bättre.Eller för 350kr har du Ford Racing 100% i rostfritt och dessutom dubbla plattor (över+under huv) likt orginalet för hållbarhet och stadga. Citera
Per-Åke Kjellberg September 29, 2006 Report September 29, 2006 hej bilder på monterade wirar med hoodpinsper Citera
Recommended Posts