Jump to content

Vilken huvudbromscylinder Ska jag köpa??


Recommended Posts

Jag har ingen bromsverkan på min 66:a Ht, det visade sig att Huvudcylindern var trasig samt från en "Toyota"!!!!! :shock: Inte underligt att det funkade dåligt. Det sitter en bromsservo till den, och det är trummor bak samt skivor fram. Men villken modell av huvudbromscylinder ska jag köpa?? Fick hem en nedan (se bild1)till en 66:a men jag börjar undra om det inte ska vara en från 67 istället(bild2) ?? Mustangen är ju troligtvis konverterad till skivbromsar då den har haft en sexa under huven. Servo har jag också om det inverkar på val av huvudcylinder????

Är det någon som vet vad jag ska göra???

Hälningar Magnus/Sundsvall

Link to comment
Share on other sites

Vågar inte svära på att jag har rätt, men den nedre ser ut att var till årsmodell -67 till -70 så det stämmer nog.

Frågan är nog vilka bromsar du har, för till -65 -66 undrar jag om kombinationen servo och skivor fanns överhuvudtaget. Servo med trummor fanns.

Konstatera först och främst vilka bromsar du har fram, är det skivor med fyrkolvsok, eller???? Då ska du förmodligen ha utan servo.

se exempelvis hos www.mustangunlimited.com vad det finns för alternativ

Link to comment
Share on other sites

OK! Då är nästa fråga om det är Fordbromsar, eller en ombyggnad från något annat märke.

Enkolvsok kom från och med -68 till Mustang.

Ta bilder och lägg ut om du har möjlighet.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...