August 10, 200618 yr comment_31738 Har hört att det bara e knappa 200hk i min 96:a GT När kom dom med 269hk? Redan 97? Vad skiljer den motorn mot min? Andra kammar, mera sprut/chipp eller? Den e lite trött på toppvarv måste man säga...
August 10, 200618 yr comment_31749 Har hört att det bara e knappa 200hk i min 96:a GT När kom dom med 269hk? Redan 97? Vad skiljer den motorn mot min? Andra kammar, mera sprut/chipp eller? Den e lite trött på toppvarv måste man säga... Det var väl cobran som hade lite mer fräs, men den hade ju 32-ventilstoppar... och sedan kompressor.
August 11, 200618 yr Author comment_31766 Tack för tipsen.. nån som vet vad som skiljer motorn från -99 med 260 hk mot min 4.6:a från -96?
August 11, 200618 yr comment_31767 Något jag undrar oxå är om dom starkare versionerna är lika bränslesnåla som 215 hk 4,6:an ?För nog måste man säga att det är en sällsynt lyckad motor och otroligt snåll V8:aMin fundering är vart dom starkare lika lyckade ur effekt och bränsle synvinkel? Hur känns dom starkare på låga varv 215hk är ju väldigt bra på låga varv med fint vrid från i stort sett tomgång och uppåt. Viserligen som tråd skaparen säger rätt tam över 5000rpm. Men personlogen tycker jag bara det är skönt när effekten finns i dom läggre registren.Får en känsla av att 215hk versionen är rätt optimerad i toppar med mera för att gå på låga varv upp till 4500 rpm. Och ljust det området använder man ju mest i vanlig körning. Vilket bidrar till att den går så snålt.Har nu testat vad den drar i lite högre tempo genom att låta min nära vän köra den landsväg i farten mellan 180-200 km/hlandsväg och då legat på runt 1,25-1,33 l/milen.Och blandad körning 0,95-1,10 l/milen.Har ni några erfarenheter av vad era med PI topparna eller Cobrorna tar i snabb landsvägskörning? och hur dom är på dom läggre rigestren så är jag nyfiken på era erfarenheter.MvhMrV8
August 11, 200618 yr Author comment_31771 Jag e oxå grymt impad av bränsleförbrukningen på min 4.6:a Aldrig över 1.05 i stan med Ac .. massa rödljus o verkligen inte utan snabba starter oså! Det känns garanterat bra och riktigta 215 hk! Man hänger av ovanligt många snabba bilar vid rödljusen.. Cobran med kompressor måste ju va grym!
August 11, 200618 yr comment_31781 bara att peta i detta så får ni lite roligare :http://www.blocket.se/vi/8899209.htm?ca=11_s
August 11, 200618 yr comment_31788 1994 og 1995 GT hadde samme effekt som 1996-1998, 215 hk.Nej fel, 94-95 hade 5.0l motorn med 225hp
August 11, 200618 yr comment_31789 1994 og 1995 GT hadde samme effekt som 1996-1998, 215 hk.Nej fel, 94-95 hade 5.0l motorn med 225hp[/quote:1ligcqtb]Heja Danne, du har rätt Grufman, Cobran kom med fabriksmonterad kompressor 2003..*letar med ljus & lykta*
August 11, 200618 yr comment_31795 1994 og 1995 GT hadde samme effekt som 1996-1998, 215 hk.Nej fel, 94-95 hade 5.0l motorn med 225hp[/quote:29hg6lru]Arild har rätt, 94-95 5.0 V8 hade 215 hk, 94 Cobra hade 240hk.mvhJocke
August 11, 200618 yr comment_31796 1994 og 1995 GT hadde samme effekt som 1996-1998, 215 hk.Nej fel, 94-95 hade 5.0l motorn med 225hpHeja Danne, du har rätt Grufman, Cobran kom med fabriksmonterad kompressor 2003..*letar med ljus & lykta*[/quote:2eo16b32]vi hade en 04 cab cobra som hade gått typ 900 mil inne i verkstan för några veckor sedan. privatägd av en äldre herre i stockholm. han hade gett nästan 500kkr för den ny i sverige. Den var EXTREMT fräsh, och MYCKET potent.
August 11, 200618 yr comment_31797 1994 og 1995 GT hadde samme effekt som 1996-1998, 215 hk.Nej fel, 94-95 hade 5.0l motorn med 225hpArild har rätt, 94-95 5.0 V8 hade 215 hk, 94 Cobra hade 240hk.mvhJocke[/quote:1xplwxpm]Cobra-R med 5.8L motor då?
August 11, 200618 yr comment_31798 HejVart riktigt förvånad när jag för ett tag sen köpte boken "Mustang Byer´s Guide 1979-2004" och serAtt det finns en Cobra-R med 5.8L motor Har inte hört nånting om den förens jag läste om den i bokenFakta enligt boken.1995 Cobra-R 300Hk 5,8 liter 250 st/tillverkade. Base pris 35499$2000 Cobra-R 385Hk 5,4 liter 300 st/tillverkade. Base pris 54995$Hur många av dessa finns i Sverige är nu frågan???MvhMrV8
August 11, 200618 yr comment_31799 1994 og 1995 GT hadde samme effekt som 1996-1998, 215 hk.Nej fel, 94-95 hade 5.0l motorn med 225hpArild har rätt, 94-95 5.0 V8 hade 215 hk, 94 Cobra hade 240hk.mvhJockeCobra-R med 5.8L motor då?[/quote:3rijbduj]Jack Roush byggde deras 351W (5,, de levererade 300hk vid 4800rpm. Kostade $35499 och det krävdes giltig tävlingslicens samt racingresumé för att få köpa. 250 st tillverkades. Levererades endast i "chrystal white", ingen isolering, radio eller baksäte. Manuella fönstervevar och sniksäten, då ägaren ändå föväntades sätta in racingsäten efter eget behov.mvhJockeEdit, såg att en del av dessa uppgifter redan angivits i tidigare inlägg.
August 12, 200618 yr comment_31804 HejVart riktigt förvånad när jag för ett tag sen köpte boken "Mustang Byer´s Guide 1979-2004" och serAtt det finns en Cobra-R med 5.8L motor Har inte hört nånting om den förens jag läste om den i bokenFakta enligt boken.1995 Cobra-R 300Hk 5,8 liter 250 st/tillverkade. Base pris 35499$2000 Cobra-R 385Hk 5,4 liter 300 st/tillverkade. Base pris 54995$Hur många av dessa finns i Sverige är nu frågan???MvhMrV8Det finns iaf ingen Cobra -R av 2000 års modell i Sverige till 100% ingen äkta iaf!men 95an låter jag förbli osagt =)
August 12, 200618 yr comment_31808 finns nog ingen Cobra R överhuvudtaget i Sverige, finns heller ingen cobra 93, vilket är lite synd, då det var en vanlig cobra.Nya Cobran har för övrigt 5.4Liters motorn, kompressor och 500hp.Skillnaden mellan 96-98 4.6L och 99+ är topparna (PI) och insuget.därför har den 45hästar mera.
August 13, 200618 yr comment_31828 1994 og 1995 GT hadde samme effekt som 1996-1998, 215 hk.Nej fel, 94-95 hade 5.0l motorn med 225hpArild har rätt, 94-95 5.0 V8 hade 215 hk, 94 Cobra hade 240hk.mvhJocke[/quote:2cgn4tj2]*Kryper till korset* F-n Danne, vi hade fel Mustang V8 5.0 1994-95power 160.3 kw / 215 bhp at 4200 rpmhp per litre 43.44 bhp per litrebhp/weight 139.25 bhp per weighttorque 386.41 nm / 285 ft lbs at 3400 rpm
August 13, 200618 yr comment_31831 Det kjennes alltid godt å ha rett Jeg hadde forresten gleden av å få sitte på med en 1995 Cobra R i Colubus, Ohio i 2002. Det er ikke mye komfort i dem nei .Jeg var på Mustangtreff i Antwerpen i 2004, og der traff jeg en engelskmann som også kjørte en 1995 Cobra R. Visstnok den eneste i Europa. Jeg har senere sett bilde av den i Mustang Monthly.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.