Jump to content

Holley pro jection


Ingo

Recommended Posts

  • 4 months later...

Jag är jäkligt nyfiken på Commander 950, men har tyvärr ingen egen erfarenhet av den. Säg till om du kommer över nåt!

Har hjälpt en kompis med TwEECer i hans Shelby Daytona Coupe, och det är väldigt flexiblelt. En Bredabandslamda hade dock varit till väldigt stor nytta!

/Jocke

Link to comment
Share on other sites

Jo har en bekant i corvetteträsket som åker holley commander 950,och han säger samma sak.

Systemet fungerar bra,men tycker jag ska kosta på mig en bredbandslambda.

Så på Gm fungerar det tydligen,men är intresserad hur det passar in på de mer effektstarka fordmotorerna :D ,och hur montering o dyl avlöper.

Ev problem etc.

Link to comment
Share on other sites

Känner en del folk som åker 950 i USA på sina Stockers, och de tycker inget speciellt om det. Det funkar, och är ett betydligt billigare alt än t.ex FAST... Dessutom betalar det contingency på både NHRA och IHRA om jag inte missminner mig.

Funderar på att bygga om mitt system till speed density, (typ 1986-87) från MAF, och då kanske titta till 950 igen...

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

Plocka upp senaste numret av Popular Hot Rodding.

Där kör dom ett stort test med Holley Commander mot förgasare i bänk.

Var ganska dåliga siffror.

Commander gav en genomsnittlig effektökning på 0.6Hk

eeeeeeehhh Okej!!! :roll:

Mycket pengar för ingenting.

Men går ju som en ny bil så det är väll den stora vinsten om man vill ha något bekvämt

För prestanda kolla unikracing som jag tipsa John om

Link to comment
Share on other sites

Så det gav ändå effekthöjning jämfört med förgasare?,trodde faktiskt att när det gäller toppeffekt är det double pumper som gäller?

För holley DP brukar ha egentligen lika högtoppeffekt som Webrar, och sprutet borde ju inte skilja så mycket.

vad som däremot är intressant är var bottenvridet kommer och om effektökningen är jämn,eller lite "huckrande" som oftast förgasare är efter lågfart tills dom börjar jobba, ochsåhar vi ju bensinförbrukningen som ju är en Jätteviktig sak :roll: på ett hobby fordon... :lol:

vilket nummer är det av populär hot rodding?

Link to comment
Share on other sites

Januari nummret.

Testet är rätt utförligt med olika insug också.

Vridet var lika illa där i genomsnitt +0,5 lbs är inte ens mätbart.

Men tittar man på enskilda varv så blev det mer i lågvarv och högvarv för commander men det är ändå bara några futtiga hk/lbs

Då justerar dom dessutom in allt i provbänk.

I verkligheten och det påpekar dom så ger en förgasare bättre utslag eftersom det bara är att skruva på och sen är det klart.

Förgasare är ju väldig bra kalibrerade från fabrik.

Justera in allt i ett insprutningssystem kräver mera men är och andra sidan betydligt bekvämare framöver.

Så är det "BANG for the $" du vill ha så är det bättre lägga pengarna på nått annat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...