Jump to content

1969 Mach 1, 351-4v Windsor M-code CMC 549


Morgan Roos Cmc 549
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...

Har tagit ur motorn för lackning (svart) och tvätt av motorutrymmet. Skall även byta turbin till en 11". Åker till USA i mars och på inköps listan finns: Nya svarta FORD Racing kåpor, nytt svart/rött K&N filter och lock. Svart export brace, Svarta tändkablar.....osv Ni förstår temat, Svart och rött. Kan bli grymt..... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har nu kollat igenom motorn och allt såg bra ut. Bytt tråg, thermostathus från en läckade krom till gjutjärn. Lackat motorn och kylare m.m med tvåkomp, Rallysvart och det blev d-j bra. Nu är det bara de röda Ford racing kåporna bla som saknas. Gjort rent hela motorutrymmet och satt ditt nya gummipluggar m.m. Byte lite delar i framvagnen som inte var hundra. Skall svetsa ditt ett sänkningsfäste för styrservot så det går fritt från headerserna. :--

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ford Racing kåporna monterade :-- . Lådan genomgången. Nya packningar, band justerade osv. Tack Per B!

Motor skall i på söndag eller senast nästa helg....

Delar på "g" från USA och enligt tracking nr så har jag dem i veckan.

Uppgraderad framvagn. Ny idle arm, styrservopump, yttre p-ände m,m.

Nya glas till instrumentbrädan, km/h hastighetsmätare, lampor m.m.

Målet är Vårmönstringen Lindesberg 19/5.

Bästa Roos

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 8 months later...
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

427w i garaget. Har även gått igenom lådan, FMX och satt i ett shiftkit, TransGo. Lådan får sitt i efter motorbyte tills den går sönder. Frågan är inte om utan när och då blir det denna: http://www.broaderperformance.com/C4%20 ... arts-A.htm

Bytt turbin till en HS turbin, 2800-3000 rpm. Ombyggd för mycket vrid. Utväxling är nu 3:50.1 men skall bytas till 3:89:1. Kanske lite för lågt men vi får se hur den uppför sig.

Den har ett SVO block, Billett vev, H-stakar, RHS toppar, smidda kolvar, ARP-bultat osv. Balanserat. Skön sång i maskinen. Allt nytt. MSD-tändsystem rakt igenom.....

Link to comment
Share on other sites

Nu är 427w:n i garaget. Har även gått igenom lådan, FMX och satt i ett shiftkit, TransGo. Lådan får sitta i efter motorbyte tills den går sönder. Frågan är inte om utan när och då blir det denna: http://www.broaderperformance.com/C4%20 ... arts-A.htm

Bytt turbin till en HS turbin, 2800-3000 rpm. Ombyggd för mycket vrid. Utväxling är nu 3:50.1 men skall bytas till 3:89:1. Kanske lite för lågt men vi får se hur den uppför sig.

Passade även på att linda headerserna med svart bandage.

Den har en SVO block, Billett vev, H-stakar, RHS toppar, smidda kolvar, ARP-bultat osv. Balanserat. Skön sång i maskinen. Allt nytt. MSD-tändsystem rakt igenom.....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 7 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...