Jump to content

Bilprovningen vs. kompressor?


Knugen

Recommended Posts

Eller så tar man av drivremmen och besiktigar som vanligt. Ev. så får man flytta luftfiltret, men enligt uppgifter ska det gå bra att dra luften genom kompressorn även utan drivning på den. Det finns inget som säger att man inte får ha en kompressor i bilen, "for show only" ... :D

Link to comment
Share on other sites

Eller så tar man av drivremmen och besiktigar som vanligt. Ev. så får man flytta luftfiltret, men enligt uppgifter ska det gå bra att dra luften genom kompressorn även utan drivning på den. Det finns inget som säger att man inte får ha en kompressor i bilen, "for show only" ... :D

Men har men den i så fattar dom att man använder den och kommer nidiskt gå igenom bilen efter andra fel bara för dom blir tjuriga.

Link to comment
Share on other sites

Eller så tar man av drivremmen och besiktigar som vanligt. Ev. så får man flytta luftfiltret, men enligt uppgifter ska det gå bra att dra luften genom kompressorn även utan drivning på den. Det finns inget som säger att man inte får ha en kompressor i bilen, "for show only" ... :D

Men har men den i så fattar dom att man använder den och kommer nidiskt gå igenom bilen efter andra fel bara för dom blir tjuriga.

Inte så säkert... En kompis till mig var inne med sin utan rem, och de kommenterade den inte ens. Skit samma egentligen, där e väl ett toleransgap för effektökning utan omtypning? se bara till att dreva ner den rejält i så fall...

Link to comment
Share on other sites

Men hur vet bilprovningen om det sitter en kompressor på bilen i orginalskick . Jag har ju kompressor orginal på min bil men det är inget

jag hittar i registreringsbeviset hur ska då bilprovningen veta det.

Link to comment
Share on other sites

beror väll lite på vilken årsmodell man monterar kompressor på, på nyare mussar är det nog svårare att avgöra, då dom kan komma med kompressor ifrån rullande bandet, och ganska så självklart att en mustang -67 inte kommer med kompressormatning i orginalutförande

Link to comment
Share on other sites

Tror det beror mycket på var man besiktar förnågonstans!

Stället där jag brukar besikta skulle inte veta vad en kompressor var även om det stod en buksanvisning på den...

Vilket för mig är ju skitbra!

Har besiktat ett flertal, nästan nya, trimmade bilar och aldrig en kommentar om det. Det enda dom märkte en gång var avgass. värdena när jag hade tagit bort kattarna på en av våra bilar :D

Regbessade min 99 Cobra med headers, avgass, CAI, spacers, lustgas nipplar (tog bort tanken) och det var hur lugnt som helst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...