berne October 3, 2006 Report October 3, 2006 Vad skiljer en startmotor för automat, mot en för man.växellåda? Citera
Hakan rocker October 4, 2006 Report October 4, 2006 Hej!Jag har hört att det är skillnad mellan man och aut startmotor jag vet inte om det spelar någon roll jag har manuell låda och kör med samma start motor som satt i när jag hade aut låda// Håkan Linder Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 4, 2006 Report October 4, 2006 Hej.Skall vara skillnad på kugg, dock tror jag som Håkanatt det går att använda den ena typen till båda lådorna,och den andra typen är endast för manuell, kan ha fel. Men förmodligen är det bara turen som avgör då det enligtreservdelslistan skall vara en typ för manuell och en annan typ för automat. Jag har listan och den är väldigt lång för just startmotor,och i alla grupper så är dom separerade från varandra. Listan kan jag skanna och skicka på mail om så önskas. Citera
JH October 5, 2006 Report October 5, 2006 Samma innehåll i startmotorn men gaveln har olika tjocklek. Citera
berne October 5, 2006 Author Report October 5, 2006 Vad kommer det sig då, att gaveln har olika tjocklek? Är det ingen skillnad på kugg alltså? Citera
mikeo cmc 748 October 5, 2006 Report October 5, 2006 Det är olika längd på gaveln också. Jag hade en startmotor för manuell till min manuella låda. Men den gaveln var för kort, Den kuggade hela tiden. Så jag köpte en gavel till en automat och satte på min manuella startmotor, sen funkade min startmotor perfekt.mike Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 6, 2006 Report October 6, 2006 En liten jungel är det i alla fall, det skiljer också i kuggdå det finns ett par olika startkransar. Citera
Recommended Posts