mikael pregner November 2, 2006 Report November 2, 2006 en undran över om kardanaxel är balanserad ihop med lådan eller om man kan sätta ihop i vilket läge som helst. får vibrationer i ca 60-80km 289 med c4aut. eller några andra tips mottages tacksamt cmc918 mikael pregner Citera
87gt50 November 2, 2006 Report November 2, 2006 Du kan ju prova att vända kardanen 180grader, annars kolla så att korsen är i gott skick och inte glappar./jocke Citera
NiklasW November 2, 2006 Report November 2, 2006 Jag hade samma fenomen på min och då var bakre knutkorset helt sopslut.Nållagren var helt borta Citera
DanielG November 3, 2006 Report November 3, 2006 Kardanen ska vara balanserad ihop med växellådsyoket.Dåliga knutar är dock det absolut vanligaste vid vibrationer.Är motor/växellåda eller bakvagnen ombyggd kan även pinion/ växelådsvinkeln göra att vibrationer uppstår.Har även varit med om att bultar som lossnat/gått av mellan motor/växellåda gett uphov till konstiga och svårfunna vibrationer. Citera
65 rangoon red November 5, 2006 Report November 5, 2006 På tal om att ta av kardanen. Kommer oljan att rinna ur växellådan då man drar ur kardanen från splinsen i lådan ? Borde man kanske tömma ur oljan ur växellådan först ?Jag har en 65:a med C4-aut.Ulf Citera
Leffe N cmc712 November 5, 2006 Report November 5, 2006 Det är inte så jättemycket olja som rinner ut, räcker med att ställa en liten balja under. Ska du inte byta oljan samtidigt så behöver du inte tömma växellådan, det räcker med att efterfylla när du satt tillbaka kardanen igen. Citera
Recommended Posts