Jump to content

twin turbo på 10,5" däck...


87gt50

Recommended Posts

http://www.raceworks.com/video/online/2 ... on-incar1/

Om ni tycker dragracing verkar tråkigt, kolla då in hur Jimmy Blackmon har det när han åker 4.64 sek /160 mph (257km/h) på 1/8 mile...

Ha gärna i åtanke att han gör detta på 10,5" breda bakdäck. Det finns säkert ett antal här som har bredare bakdäck än 265 mm på sina gatbilar och tycker de har problem med fästet... 8)

Förresten, röret som ni ser till höger är till intercoolern som sitter placerad på passagerarplatsen. Man ser precis toppen på ice boxen.

God fortsättning!

önskar Jocke

Link to comment
Share on other sites

Hade en saab en gång där innertaket lossnade och ibland fick jag sitta och hålla upp det när man körde, men det var väldigt sällan i de hastigheterna. Men vad är det han pillar med i taket hela tiden?

Dels sitter utlösningsmekanismen för bromsskärmen där, dels har han förmodligen alla switchar och knappar för motorstyrning m.m. där uppe. Det är ganska vanligt att man sätter dem där för att lätt kunna nå allting trots att man är fastspänd. Som exempel kan jag själv precis nå bort till 5ans växelläge när jag sitter fastspänd utan att sträcka mig alltför mycket. Att nå fläktreglage osv i mittkonsollen kan jag glömma. Dessutom, när man sitter med integralhjälm och nackkrage, och tappar nånting i knäet, så kan man glömma att man bara kan böja ner huvudet och titta efter var det blev av. Därför är det att föredra att ha allting inom räckvidd och i synfältet.

mvh

jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...