Jump to content

Extra bensinfilter


Equus

Recommended Posts

Hej

Tänker sätta in ett extra besinfilter på bensinslangen. Ett sånt där genomskinligt med veckad pappersinsats. Tänkte sätta det före bensinpumpen. Är det en OK placering med tanke på att det måste bli ett visst motsånd på bensinpumpens sugsida så att säga?

Gott Nytt År

E J

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det är bra att sätta filter inan bensinpump mellan innerskärm

och pump finns det plats på den korta slangen. 8)

Motståndet är så litet i filtret så det har ingen större påverkan

på bensinflödet. :)

Jag litar däremot inte på dessa plast filter då jag varit med om

att rörändan för slang gått av, skaffa filtret som är i metal, de

är lite större och med bättre filter. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hur lyckas de göra sönder dem?

Klart, allt går ju, helst i USA. :--

Jag kör med mitt, meddelar om bilen brinner upp... :roll:

Tror inte det är vidare vanligt att det händer något, tveksam till att de skulle säljas då. Finns massa andra saker som också kan orsaka brand i en bil, tror inte dessa filter är den största risken. 8)

Link to comment
Share on other sites

kör du på grusväg ,eller att det finns kvar grov "sandningssand,kan den ju lätt slå sönder filtret.men det går ju att montera ett skydd över.

Men idag finns ju mängder av stålfilter till insprutningsbilar som går att använda,så varför chansa?.

Orginal mopar hade ju även stålfilter man monterade i motorrummet.är man snål,duger ju ett sådant också.

Link to comment
Share on other sites

kör du på grusväg ,eller att det finns kvar grov "sandningssand,kan den ju lätt slå sönder filtret.men det går ju att montera ett skydd över.

Men idag finns ju mängder av stålfilter till insprutningsbilar som går att använda,så varför chansa?.

Orginal mopar hade ju även stålfilter man monterade i motorrummet.är man snål,duger ju ett sådant också.

Skulle ju vara det då.

Spanar på ersättning vid nästa byte. Men minst en sommar till får det allt vara med. Kör ju inte grusväg förutom de sista 100m utanför garaget. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...