Jump to content

smoked headlights


Our Pony

Recommended Posts

Jag har exakt sådana, köpte med smoked foglights oxå. Dom var klart billigare via ebay fast det var samma firma. Grymt nöjd med looken. Dom är ju DOT märkta så besiktningen sa inget. Trixade även in högintensiva lysdioder som parkeringsljus längs ned i ventilationshålet i hörnet. Det är väl lite gränsfall men det passerade i alla fall SBP.

Ljuset är väl sen ingen höjdare men va f-n lite får man väl offra sig, vi har ju ljusa fina sommarkvällar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det är LED. Kan köpas på till exempel www.elshop.se kjell & co www.kjell.com eller clas olsson. Om man inte hittar specielle 12 v dioder så får man löda på ett 470 ohm mostånd (om den är på 3,5 V).

I mitt fall så sa dom inget men det är ju ingen garanti, egentligen så sitter dom nog för tätt, men jag tror inte dom tänker på det.

Link to comment
Share on other sites

Så där såg mina lyktor ut till min 95a.

Köptes på Ebay för typ 1500:- tror jag.

Är angeleyes på den oxå.

Jag tyckte bilen gick upp bra många klasser med dom på. Det tyckte dessutom alla jag pratat med också, till och med min flickvän :)

Kanske för "japs" för många men ja ett tips bara. Finns många varianter på ebay kolla iaf.

// Danne

Link to comment
Share on other sites

dåligt sugen man blev på dom där nu då .. har precis köpt samma som herrarna här uppe till min 94. sikken osis att man inte kolla på eBay först.

Jäligt snyggt va de me angel eyes iaf!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

när jag började riva i lysen o div. andra saker igår så upptäckte jag att i dom nya LRS-13008BB-KIT lysena så fanns det inga parkering lysen, ere nån som vet hur de kommer att funka på besiktningen???

Link to comment
Share on other sites

när jag började riva i lysen o div. andra saker igår så upptäckte jag att i dom nya LRS-13008BB-KIT lysena så fanns det inga parkering lysen, ere nån som vet hur de kommer att funka på besiktningen???

Det fungerar väl inte alls, om du inte ordnar det.

Man måste väl ha det så länge det inte är flyttgods.

Mina var godkända iaf enligt polisen, men jag bytte endå till orginalljusen när det va dags för beskitning. Man vill ju ha rent papper :)

Link to comment
Share on other sites

ja måste har gjort helt galet när ja böt mina lyktor för ja tyckte de va rätt krångligt jag, kanske inte blinkerserna men vanliga lyktan. men ska inte p-ljuset sitta i den "stora" lyktan???

för de dumma i den här kråksången är ju att mina vanliga är helt slut, besiktnings gubben sa redan förra året att de va på de berömda att de gick igenom. men men i värsta fall får jag väl rycka fram autrosolen o gnugga nåra timmar.

Link to comment
Share on other sites

ja måste har gjort helt galet när ja böt mina lyktor för ja tyckte de va rätt krångligt jag, kanske inte blinkerserna men vanliga lyktan. men ska inte p-ljuset sitta i den "stora" lyktan???

för de dumma i den här kråksången är ju att mina vanliga är helt slut, besiktnings gubben sa redan förra året att de va på de berömda att de gick igenom. men men i värsta fall får jag väl rycka fram autrosolen o gnugga nåra timmar.

Nja, i min bil sitter parkeringsljuset i den lilla lyktan, den binkersen sitter i...

Några bilder föressten när du har monterat lyktorna? Mina ligger nämligen i kartongen ännu 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 years later...

Hej tänkte höra med er som köpt såna här smoked headlights.

Hitta dom här på Blue Ovalindustries som jag gilla men hur beställer man från dom till sverige hitta inte det valet i deras sida.

Eller vet ni någon annan sida som är enkel att beställa ifrån, där dom här lyssena finns, gärna en firma som levererar snabbt. Bruka beställa från RockAuto och då har man grejerna efter max en vecka. Dom har ju Smocked hedlight men inte blinkersarna rökfärgade tyvärr annars hade jag beställt där ifrån där jag vet att allt fungerar perfekt och man får pris på frakten på en gång.

http://blueovalindustries.bluekeyinc.co ... hp?pid=741

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...