Jump to content

67:cab


Thony

Recommended Posts

Håller på att leta upp en 67:a cab borta i USA...

Har inte ägt nån musse tidigare men ser nu fram mot detta.

Har en 67:a med renoverad 302, C4, elcab, styr och bromsservo som ser bra ut på g men osäker på vad den är värd.

Kan lite drygt 200 000 hemma vara rimligt (tänkte använda gbgperformance i Göteborg och då ingår även frakt till Gbg och moms i priset )?

Nåt särkilt att tänka på innan köpet?

Nån som kan säga nåt om gbgperformance?

Tacksam för alla tips

Hälsningar från Thony i Värmland som lovar att snart bli medlem i klubben!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Om du ska köpa bil för ca 200 tusen så är det bättre att du köper en i Sverige för samma pengar då du kan åka och titta på bilen och se att den uppfyller dina förväntningar.Att köpa bil från Usa är ofta som att köpa grisen i säcken då dom till 90% är dåligt lagade/lackerade mm.Det är inte lätt att ringa och påpeka fel på en bil som du köpt där borta.

Link to comment
Share on other sites

Visst vore det allra bästa att hitta en bil i Sverige men, men...

Har ringt på många och kollat runt länge men det tycks inte gå att hitta bilen jag vill ha för 200 tusen. Det finns nån 67 cab till salu, bla en i Fyndbörsgaraget som tidigare varit ute för 195 tusen, men då har den trepetad manuell låda och manuell cab om jag minns rätt och jag vill ha automat, styr-o bromsservo samt elcab.

Men skulle nån här mot förmodan veta om en 67:a cab i mycket bra bruksskick och rostfri för en tvåhundring blir jag naturligtvis överlycklig.

När det gäller bilar från USA har man hört en hel del så visst ska erkännas att det känns lite oroligt.

Samtidigt lider jag svårt av Mussesjukan...:D

Thony

Link to comment
Share on other sites

Har kollat på blocket ständigt det senaste året och vet att det finns en 76:a:a till salu i Älsvborgs län. Men den kostar 229 lappar... och det är trots allt betydligt mer än jag tänkt mig. Men visst, det kan kosta multum med en halvdålig import också.

Fanken om man ändå handlat för fem år sedan :(

Men bättre sent än aldrig. :D

Link to comment
Share on other sites

Köpte min cab-70 på blocket i maj-06. Annonsen kom ut kl 1530, jag ringde kl 1630 och nästa dag kl 15 var den min. Säljarens telefon höll på att brinna upp av alla samtal som ringde medan jag kollade på bilen.

Jag hade jagat musse på allvar i ett halvår och varit och kollat på några olika innan jag hittade min bil.

Tidigare hade jag hittat bilar som var till salu på nätet och fått mängder av fotografier mailade till mig men alltid blivit besviken när jag sett dom i verkligheten. Beskrivningen: renoverad och nylackad i USA är enligt mina erfarenheter inte någon garanti för att det är välgjort. Gemensamt för dom bilar jag tittade på verkade vara att spackel är väldigt billigt i usa...

Jag hade varit försiktig att köpa bil för 200' på enbart fotografi och någon annans bedömning.

Link to comment
Share on other sites

Hej, kan bara instämma med vad tidigare skrivit. Köpte själv min -68 HT efter cirka ett års letande, hade då varit och kollat på tror jag sju mustanger innan jag hittade rätt. Många av dom jag tittade på var nyligen usa importerade, gemensamt för dessa var att dom såg bra ut på kort men när man granskade dom så var det mycket spackel och taskiga snabblacker. En polare till mej köpte nyligen en nyimporterad -66 cabbe, när han rev isär den(för vad han trodde bara det var att lacka om den) hittade han mängder med små mysiga fusklagningar!! Mitt råd är därför att ha lite is i magen å invänta rätt bil i vårt kära hemland. Se det på den ljusa sidan det är ju ganska långt till våren så än behöver du ju inte känna nån panik...

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Skulle nog också akta mej för att köpa en bil osett i den prisklassen.

Gjorde det själv -03 (-68 cab). Bilen var väl ungefär vad jag hade förväntat mej men så nervös innan den kom hem har jag aldrig varit.

Har nu sålt den och köpte därefter Roger Berglunds kanonfina -67 cabbe.

Tror faktiskt att man handlar bättre och inte dyrare här hemma I Svedala

Darne

Link to comment
Share on other sites

Bugar och tackar för kloka synpunkter.

Visst känner jag mig osäker på det här med USA-import. Samtidigt vet jag några som verkligen fått tag på grymt fina bilar där borta. Men kanske är insatsen lite för hög i det här lotteriet :)

Dessvärre (för mig) känns det som om att prisstegringen inte tänker stanna av...

Inser nu att jag borde ha köpt en 67:a jag kollade in i somras. Men avstod då den inte hade styr- och bromsservo. Dumt antagligen då den var jäkligt fin i övrigt. Fast det är lätt att vara efterklok...

Fortsätter leta och tänker noga kolla upp eventuell USA-bil innan köp (så långt det går iaf)

Skulle det för övrigt vara så att nån här vet om nån hyfsad Mussecab till salu för runt 200" (inte mycker mer än så) tas alla tips tacksamt emot.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle aldrig köpa en sådan bil i USA utan att ha tittat på den själv eller att någon du känner och litar på har tittat på den.

Amerikanska renoveringar är sällan i klass med de vi gör i Sverige så en lite skabbig orörd bil är att föredra framför dålig renovering.

Ofta ser dom bra ut på lite avstånd men sen får man ändå riva dom i molekyler.

Plast och överlackad rost är inte ovanligt sen charmas man av en ny fin inredning som onekligen ger ett bra intryck men som inte är den stora kostnaden i en renovering.

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd är därför att ha lite is i magen å invänta rätt bil i vårt kära hemland. Se det på den ljusa sidan det är ju ganska långt till våren så än behöver du ju inte känna nån panik...

Jag sökte i nästan FYRA ÅR innan jag hittade vad jag ville ha. Så mitt råd blir

också: ha is i magen, men å andra sidan så blir ju våra bilar bara dyrare och

dyrare, så man måste väl passa på när tillfälle ges. Amerikanarna håller ju på

att ha ont om bilar, och har börjat återimportera från Europa, Australien och

övriga världen. Köp i Sverige eller Europa!

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...