cabdriver January 13, 2007 Report January 13, 2007 Hej, är det någon som vet hur man ser om motorn är en 390. står det något instansat på utsidan av motorn eller på topparna? Mvh Otto. Citera
JH January 13, 2007 Report January 13, 2007 Standard FE motorer kan vara svåra att identifera utan att börja skruva, eftersom nästan alla block ser likadana ut och är stämplade 352 i framkant.Om det är en orörd standard motor kan du kanske se via gjutnummer på insug m.m.. men är det en äldre årgång av vad man tror är en 390 kan det lika gärna vara 332, en 352, 360, 406, 410 eller 428PI. T.ex ett block stämplat C6ME kan lika gärna var ett 360 truckblock som ett 428PI block. Det du inte ser är att borret och slaget skiljer.I stort sett kan vi säga att en 360, 390 och en 410 är likadana om du bara byter vevenDet som är enklast att utskilja är "Hp" varianterna som tex 390GT, 428CJ eller sideoilers, för då har du andra synbara saker som skiljer.Tyvärr är du nog tvungen att skruva lite för att vara helt säker Citera
cabdriver January 13, 2007 Author Report January 13, 2007 Tack för ett bra och snabbt svar. Motorn skall vara en 325 hästars version och är helt orörd, blev orolig när det stod 352 överallt...... Citera
JohnB January 13, 2007 Report January 13, 2007 http://428cobrajet.com/id-block.htmlhttp://428cobrajet.com/id-heads.html Citera
bullitt427 January 23, 2007 Report January 23, 2007 kolla bokstavscoden som ska sitta vid pilen någonstans i det området där pilen är Citera
Ingo January 23, 2007 Report January 23, 2007 Det där verkar inte vara en snäll 390,eller hur? Bultarna där på sidan ovanför oljetråget ser skumma ut Citera
bullitt427 January 23, 2007 Report January 23, 2007 Det är 427 orginal block men är i stort sett samma som 390. Du ser det på frostpluggarna som då är insex. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.