Jump to content

Recommended Posts

Hej vad ska en cab 1968 kosta i bruksskick?

289+C4. Elcab. Hel men sliten cab.

Vad kostar en ny sufflet och vad kostar arbetet?

Renoverad bakaxel och bromsar.

Bes och körklar. Annonsen har jag sett på blocket.

Begärt pris 149000kr.

Inredningen skall vara mycket fin och har nysydda säten.

Är det någon utrustning som anses nödvändig eller viktig att ha ex servo styrning eller liknande?

Vad skall det skilja på en cab och en ht i samma skick?

Skall det skilja i pris på olika årsmodeller mellan 1964 1/2-1968?

Annat att tänka på vid köp för en som inte känner till så mycket om

Mustanger just?

Peter

Det gjordes cirka 250 000 HT

Mot ca 25 000 cabbar

Så Bara det gör väl att Cabben betingar ett högre pris

Sedan tycker jag att värdet mellan en 65-70 är tämligen lika

kanske -70 värderas högst hehe

Titta på teknikssidan där finns fakta om antalet tillverkade

Sedan självklart skicket ;)

Glömde att även 71-73 har blivit åtrovärda förlåt alla

ägare av dessa ;)

Det gjordes cirka 250 000 HT

Mot ca 25 000 cabbar

Så Bara det gör väl att Cabben betingar ett högre pris

Sedan tycker jag att värdet mellan en 65-70 är tämligen lika

kanske -70 värderas högst hehe

Titta på teknikssidan där finns fakta om antalet tillverkade

Sedan självklart skicket ;)

Glömde att även 71-73 har blivit åtrovärda förlåt alla

ägare av dessa ;)

1970 gjordes bara 7673 cabbar.

Janne, du har helt rätt -70 ska värderas högst ;)

Peter: klart du ska köpa en cab.

Modellen -68 är helrätt, är den i gott bruksskick - handla!

El-cab är kul, v8 +aut är bra i en glidare.

Skivbromsar och styrservo är önskvärt.

Är cabtyget kass kan man handla nytt för ca 4' men väljer du att få en ny cab monterad av proffs landar det på 10-12' men blir förmodligen mycket snyggare ( tänker låta proffsen fixa det när jag byter på min egen bil).

Lycka till

Har fått bilder på det som är dåligt. Inredning skall ha ny sätesklädsel.

Bilen är även rostlagad på flera ställen i golvet.

Tycker det ser ut som att avgassystem och cab behöver bytas omgående.

En del svets jobb verkar också finnas. Risk att det finns mer jobb än vad bilderna visar. Är cabrutan alltid i två delar?????

:?::?:

Hej.

JAG skulle INTE köpa denna Mustang Cab det finns ingen

anledning att köpa en Mustang som kostar lika mycket till

att få ordning på. :shock:

Skulle gärna se fler bilder som är tagna på golvet, både insida

och utsida, karossen är troligen i stort behov av lack o plåt

jobb, JAG tror att det är bättre att söka efter något annat. :roll:

Jag tror att den blir MYCKET dyr att göra ordning i slutändan,

O.B.S. detta är min egen åsikt. ;)

Vad står på typskylten? Axle ”2” är ok för C4, men står det ”W” för trans?

Glasruta är alltid två-delad, plastruta ej.

Perfekt skick, allt mellan 180-300 loppor.

Koffert, avgasrör och inredning är inte så krångligt ( men kostar som sagt).

Men motorrum och golv…. OjOj, proffsjobb eller ett tomt garage ett år med bra verktyg och tjock plånbok.

Sedan ska du inte lyssna på pojkarna med moderna bilar dvs –69 och nyare. :D

Håll dig till den gamla hederliga fina modellen 67-68. :D

Personligen skulle jag bjuda en bra bit under begärt. Man får hyfsat "rostfria" för runt 200.

Lycka till

Svedis :--

Hej

Får nog leta vidare efter en HT eftersom jag hoppas på en finare bil till något mindre pengar.

Jag vet av tidigare erfarenheter att det är billigast att köpa en "dyr" fin bil än att köpa en "billig" som man dessutom inte kan låta bli att kosta på det ena efter det andra för att göra den finare.

Brukar vara alltid vara mer än man tror att byta och att förbättra.

Ont om tid har jag gott om dessutom kör jag hellre än mekar.

http://www.mustangdecoder.com/cgi-bin/decoder.pl

Classic Mustang Decoder Results

Warranty Number: 8F03C204611

Year: 8 1968

Plant: F Dearborn, MI

Body Series: 03 Convertible

Engine: C 289 2v V8

Unit: 204611 204611

Miscellaneous Vehicle Data

Body: 76A Convertible, Standard Interior

Color: O Seafoam Green

Trim: 2B Lt. Blue Crinkle Vinyl and Dk. Blue Kiwi Vinyl, Standard Interior

Date: 10F June 10, 1968

D.S.O: 44 Twin Cities

Axle: 2 2.79:1, Conventional

Trans: W C4 Automatic

John

Det verkar inte vara några större fel på bilen, det är nog inte rostigare än många andra Mustanger som rullar runt på våra vägar. Den är rostig på rätt ställen dvs golv dubbelplåten innerskärmarna, batterihylla m.m. Jag har sett sämre penseldolda förmodade rostangripna Mustanger vara med på CMC-bedömningar under åren. Finns inte många helt rostfria Mustanger. I så fall är de ofta lagade.

Förmodligen gamla rostlagningar, svensksåld kanske?

Det positiva är ju att säljaren inte försöker dölja rosten.

Att få en prisuppfattning av en en Ford Mustang måste ju idag var en enkel fråga att besvara. Se priset på alla som finns till salu, på blocket usabil.com, tidningar bilhandlare m.m.. Gillar du att skruva köp denna eller något annat objekt. Vill du inte skruva och har pengar att leka, med köp en annan.

Hej

Bilen redan såld.

Eftersom jag har ont om tid så letar jag vídare efter en ht som är i bättre skick och slipper därmed att meka.

Men det kliade i fingrarna eftersom den var bes och körklar och varit i sverige i 5 år. En cab är en cab och färgen var snygg.

Själv har jag inte farit land och rike runt och tittat på objekt, de flesta säljare visar ju endast bilder på det som är bra. Denna säljare höll nog vad han lovade eftersom bilen blev snabbt såld.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...