Jump to content

Featured Replies

comment_37629

Väntar själv på mina cobralysen (containern guppar på havet) :lol: men det måste funka fram tills dess. Har kopplat om bak till att använda backlampan till blinkers men då funkar inte bromslyset. Har letet efter en tråd om detta men inte hittat nåt. Det ska vara nåt med någon kabel vid bromspedalen :!:

Har nån någon lösning :?:

comment_37642
Väntar själv på mina cobralysen (containern guppar på havet) :lol: men det måste funka fram tills dess. Har kopplat om bak till att använda backlampan till blinkers men då funkar inte bromslyset. Har letet efter en tråd om detta men inte hittat nåt. Det ska vara nåt med någon kabel vid bromspedalen :!:

Har nån någon lösning :?:

Klipp ljusgrön (tror jag det var) vid rattstången.

Tag bromssignalen från höga bromsljuset och blinkersen från "gamla" bromsljuset ute till höger/vänster.

När du klipper gröna kabeln precis bakom blinkersspaken (ca 4cm) så tar du bort bromssignalen från blinkerssignalen)

Lycka till

comment_37753
Ni som beställt cobra bakljus från USA kan ju knappast få e-märkta ljus vilket jag läst på forumet är krav vid besiktning. Eller?

Jag skulle säga att det kravet är en sanning med modifikation. Om utförandet är orginalmässigt så räcker det med att insatsen är DOT-godkänd. Sätter du däremot till nya "besiktningsblinkers" så skall dom vara E-märkta...

någon som kan verifiera detta påstående?

• 3 months later...
comment_41553

Jaa äntligen sitter dom där :lol::lol: Ford original med SAE och DOT märkning.

Nu till problemet dom blinkar fort som f-n. I länken ovan till Mustangworld står det att man ska byta ut det gula blinkersrelät till ett blått och samtidigt flytta nån kontakt :?::!::? är det för att få normal blinktakt eller :?:

I någon tråd föreslås ett motstånd i stället. Har nån nåt bra tips :?:

Sen har jag ju ett par std-baklysen till salu.

comment_41576

de kollar inte e märkningen på kontrollbesiktning.. Det är på regbes

Har du däremot några tillfälliga utanpåliggande vid regbes så kan besiktningsman om han är tjurig kugga dig om du inte har det på kontrollbes oavsett hur rätt de än är.. Då detta (brukar) stå som tillägg i registreringsbeviset.