Jump to content

Recommended Posts

Hej jag skulle vilja ha lite tips och bilder på hur ni har fixat med blinkers, lycktor bak samt om ni har någon annan tuff styling på era mustanger.

Någon som monterat cobra bakljus som kan ge lite tips?

Tack på förhand.

japp, ungefär så mycket - men snyggt blir det. alternativet är att fälla in golf II-blinkers i bakstötfångaren. Blir rätt snyggt, men det är MYCKET pyssel

Hej elboy

Tycker att du skall sätta dit cobraljus blir väldigt bra. Det kostar men blir snyggt. Har själv monterat på cobraljusen.

Väntar själv på mina cobralysen (containern guppar på havet) :lol: men det måste funka fram tills dess. Har kopplat om bak till att använda backlampan till blinkers men då funkar inte bromslyset. Har letet efter en tråd om detta men inte hittat nåt. Det ska vara nåt med någon kabel vid bromspedalen :!:

Har nån någon lösning :?:

Väntar själv på mina cobralysen (containern guppar på havet) :lol: men det måste funka fram tills dess. Har kopplat om bak till att använda backlampan till blinkers men då funkar inte bromslyset. Har letet efter en tråd om detta men inte hittat nåt. Det ska vara nåt med någon kabel vid bromspedalen :!:

Har nån någon lösning :?:

Klipp ljusgrön (tror jag det var) vid rattstången.

Tag bromssignalen från höga bromsljuset och blinkersen från "gamla" bromsljuset ute till höger/vänster.

När du klipper gröna kabeln precis bakom blinkersspaken (ca 4cm) så tar du bort bromssignalen från blinkerssignalen)

Lycka till

Ni som beställt cobra bakljus från USA kan ju knappast få e-märkta ljus vilket jag läst på forumet är krav vid besiktning. Eller?

Jag skulle säga att det kravet är en sanning med modifikation. Om utförandet är orginalmässigt så räcker det med att insatsen är DOT-godkänd. Sätter du däremot till nya "besiktningsblinkers" så skall dom vara E-märkta...

någon som kan verifiera detta påstående?

• 3 months later...

Jaa äntligen sitter dom där :lol::lol: Ford original med SAE och DOT märkning.

Nu till problemet dom blinkar fort som f-n. I länken ovan till Mustangworld står det att man ska byta ut det gula blinkersrelät till ett blått och samtidigt flytta nån kontakt :?::!::? är det för att få normal blinktakt eller :?:

I någon tråd föreslås ett motstånd i stället. Har nån nåt bra tips :?:

Sen har jag ju ett par std-baklysen till salu.

Att byta blinkrelä är väl egentligen det rätta, men fram tills dess så får du koppla in 1 extra lampa parallellt och gömma den någonstans (det finns plats bakom lampan).

de kollar inte e märkningen på kontrollbesiktning.. Det är på regbes

Har du däremot några tillfälliga utanpåliggande vid regbes så kan besiktningsman om han är tjurig kugga dig om du inte har det på kontrollbes oavsett hur rätt de än är.. Då detta (brukar) stå som tillägg i registreringsbeviset.