Jump to content

Recommended Posts

HEJ!!! Nu går hjärnan på högvarv.. :D Hur stor motor KAN man lyfta i en mustang -65a utan att bygga om alltför mycke?? Nu sitter det en 289 i den. Funderar på en 460 eller nåt liknande, är det ens möljligt?? :roll: eller finns det nån annan motor med fler hk som går att stoppa i?? :)

va brukar man behöva bygga om?? framvagn, huv,, innerskärmar kanske?? :roll: vore kul me lite info.

Glöm bigblock,allting går men det är inte värt det.

Däremot 351 windor GÅR att få dit för blocket är ju snarlikt fast 351 är ju högre men nog tusan blir det tight,och mycket smide.

351 windsor går ju att göra mycket kul med. :D

En 351w strokad till 408cui (kanske går större ändå?) är inte helt piss annars. :--

Jag håller med om att en 351 (sb) räcker och blir över i vart fall, med en 460 blir ju bilen som en dartpil ändå. Mustanger är små lätta bilar, varför inte hålla dem så? 8)

Hej.

Motorbyte i 65-66 så är det ingen idé att försöka få plats

med bigblock, det blir i sådana fall skrotning av stötdämpartorn

och ombyggnad av framvagn och styrning, även bromsar bör

bör uppdateras till någon av de nyaste som finns för gamla

Mustanger. :?

Stoppa ner en vass 351W i stället, det räcker för att ryggstödet

skall gå av och du vaknar med ratten i handen när du ligger

i baksätet, bigblock motorer passa bättre i Mustanger från

1967- och upp. ;)

351W passar fint i 65-66 mustang, fins även heders med 1,75 " rör som passsar till denna kombination (hocker super competition)

dock ett jäkla svärande innan de sitter på plats.

Worldprodukts bygge 351W baserade motorer i både 427 och 460 med över 500 pollar :twisted:

Mmmm, och sen är det viktfördelningen att tänka på... Om man vill ha något annat än bara raktframegenskaper. Originalupphängning med bladfjädrar och nosttung bil är inget vidare. Om du inte bygger i helaluminium förståss... :--

351 vindsor är ju en vanlig truckmotor ,som funnits länge ,så det borde inte vara direkt något problem att få tag på en passande.

Om det skiljer speciellt mycket vete sjutton,

men till första generationens mustang passar väl en äldre motor bättre rent estetiskt när det gäller utvändiga attribut som fördelare o dyl..

Motorn är ju i stort sett likadan som 289-302,an men med högre block som gör att topparna kommer längre ut och upp.

Troligtvis blir det till att söka lite efter passande grenrör,men lär ju gå att finna headers som passar också.

Eljest passar det mesta rakt av.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...