Skotran March 25, 2007 Report March 25, 2007 HEJ!!! Nu går hjärnan på högvarv.. Hur stor motor KAN man lyfta i en mustang -65a utan att bygga om alltför mycke?? Nu sitter det en 289 i den. Funderar på en 460 eller nåt liknande, är det ens möljligt?? eller finns det nån annan motor med fler hk som går att stoppa i?? va brukar man behöva bygga om?? framvagn, huv,, innerskärmar kanske?? vore kul me lite info. Citera
Ingo March 25, 2007 Report March 25, 2007 Glöm bigblock,allting går men det är inte värt det.Däremot 351 windor GÅR att få dit för blocket är ju snarlikt fast 351 är ju högre men nog tusan blir det tight,och mycket smide.351 windsor går ju att göra mycket kul med. Citera
Skotran March 25, 2007 Author Report March 25, 2007 Hur stämmer det med motorfästen å sånt? vad måste man ha för att få ner en bigblock då? en nyare bil?? 351?? är det största smallblocken? Citera
1096 March 25, 2007 Report March 25, 2007 Allt går! Men en 351W går ju få upp volymen på rätt ordentligt. Citera
Ingo March 25, 2007 Report March 25, 2007 Glöm bigblock,allting går men det är inte värt det.Däremot 351 windor GÅR att få dit för blocket är ju snarlikt fast 351 är ju högre men nog tusan blir det tight,och mycket smide.351 windsor går ju att göra mycket kul med. varför bigblockhttp://realbig.com/detomaso/1999-10/9.htmlhttp://www.probeindustries.com/Pistons/ ... 1-4125.htm Citera
MrTurbo_1645 March 25, 2007 Report March 25, 2007 En 351w strokad till 408cui (kanske går större ändå?) är inte helt piss annars. Jag håller med om att en 351 (sb) räcker och blir över i vart fall, med en 460 blir ju bilen som en dartpil ändå. Mustanger är små lätta bilar, varför inte hålla dem så? Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 25, 2007 Report March 25, 2007 Hej.Motorbyte i 65-66 så är det ingen idé att försöka få platsmed bigblock, det blir i sådana fall skrotning av stötdämpartornoch ombyggnad av framvagn och styrning, även bromsar börbör uppdateras till någon av de nyaste som finns för gamlaMustanger. Stoppa ner en vass 351W i stället, det räcker för att ryggstödetskall gå av och du vaknar med ratten i handen när du liggeri baksätet, bigblock motorer passa bättre i Mustanger från1967- och upp. Citera
matteponken March 26, 2007 Report March 26, 2007 351W passar fint i 65-66 mustang, fins även heders med 1,75 " rör som passsar till denna kombination (hocker super competition)dock ett jäkla svärande innan de sitter på plats.Worldprodukts bygge 351W baserade motorer i både 427 och 460 med över 500 pollar Citera
ThomasFB March 26, 2007 Report March 26, 2007 Mmmm, och sen är det viktfördelningen att tänka på... Om man vill ha något annat än bara raktframegenskaper. Originalupphängning med bladfjädrar och nosttung bil är inget vidare. Om du inte bygger i helaluminium förståss... Citera
Skotran March 30, 2007 Author Report March 30, 2007 ok. tack för tipset. vad måste/ bör man göra för att få ner en 351 motor då? Citera
Skotran March 30, 2007 Author Report March 30, 2007 Å hur många olika 351or finns det och vad ska man ha?? kan man tex en 351 från en -90:a??? Citera
Ingo March 31, 2007 Report March 31, 2007 351 vindsor är ju en vanlig truckmotor ,som funnits länge ,så det borde inte vara direkt något problem att få tag på en passande. Om det skiljer speciellt mycket vete sjutton,men till första generationens mustang passar väl en äldre motor bättre rent estetiskt när det gäller utvändiga attribut som fördelare o dyl..Motorn är ju i stort sett likadan som 289-302,an men med högre block som gör att topparna kommer längre ut och upp.Troligtvis blir det till att söka lite efter passande grenrör,men lär ju gå att finna headers som passar också.Eljest passar det mesta rakt av. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.