Jump to content

Ska man skratta eller gråta?


Nenne

Recommended Posts

Tja, det blev ju nästan en framhjusldriven Maztang baserad på Mazda 626 en gång i tiden, men många brev till Ford gjorde att Mustangen fick förbli bakhjuldriven och den nya bilen fick heta Ford Probe (eller MX6 med Mazda logga i fronten) i stället.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tja, det blev ju nästan en framhjusldriven Maztang baserad på Mazda 626 en gång i tiden, men många brev till Ford gjorde att Mustangen fick förbli bakhjuldriven och den nya bilen fick heta Ford Probe (eller MX6 med Mazda logga i fronten) i stället.

Huu! Fy f*n som du skräms! ;) Blotta tanken på en framkrafsmusse gör mig blek om nosen... :shock:

Tur att gubbarna och gummorna på Ford hade vett och sans att bevara Mustang rätthjulsdriven i alla fall! 8)

Link to comment
Share on other sites

Morst!

Du har ju ingen riktig bil ännu !! :--

Sälj 360'n och köp en moppe, ställ av MC'n sommartid. Samla pengarna du har, lägg om lånet på huset och lura banken och sambon att du skall renovera köket, eller något annat dumt skit som folk brukar göra med sina hus... :) Sedan har du stålar till en hyfsad USA bil, eller hur?

Jag vet inte om du har barn eller hur gamla de är eller om du bor i glesbygden men "curlingföräldrar" är inte bra. Behåll MC'n. det är ingen kapitalpost att tala om. EN riktig bil räcker, resten går bra med kinesmoppe eller samåka med polare-åka buss osv.

Man lever bara en gång 8)

.... Både jag och mina arbetskamrater frågar oss hur jag fick övertalat min fru att renovera köket genom målning och att vi kunde klara oss med EN bruksbil + moped. Dessutom fick jag henne att också tycka det är roligt med en fin jänkebil med V8.

Jag har haft en bakomliggande "tinnitus längtan" efter någon kul V8 bil ända sedan jag renoverade min Amazon 1981.

Helt plötsligt var jag rätta gubben med ekonomi..... 22 år senare :? . :D

Du har 15 år till på dig att bearbeta sambon innan du blir så gammal som jag var innan jag fick till det.

Två bilar och en MC vid 25års ålder och vill ha en jänke .... pffh ... I-landsproblem alltså :--:)

He he, när jag var 25 hade jag träffat min nuvarande fru, hade en begagnad trimmad Amazon från 1965 och var glad att vi hade råd att tågluffa tre veckor på sommaren.

Bodde i tvårumslägenhet i "slumkvarteren" i Stenungsund (läs Hasselbacken för er som känner till det ) 8)

Link to comment
Share on other sites

Morst!

Du har ju ingen riktig bil ännu !! :--

Sälj 360'n och köp en moppe, ställ av MC'n sommartid. Samla pengarna du har, lägg om lånet på huset och lura banken och sambon att du skall renovera köket, eller något annat dumt skit som folk brukar göra med sina hus... :) Sedan har du stålar till en hyfsad USA bil, eller hur?

Jag vet inte om du har barn eller hur gamla de är eller om du bor i glesbygden men "curlingföräldrar" är inte bra. Behåll MC'n. det är ingen kapitalpost att tala om. EN riktig bil räcker, resten går bra med kinesmoppe eller samåka med polare-åka buss osv.

Man lever bara en gång 8)

.... Både jag och mina arbetskamrater frågar oss hur jag fick övertalat min fru att renovera köket genom målning och att vi kunde klara oss med EN bruksbil + moped. Dessutom fick jag henne att också tycka det är roligt med en fin jänkebil med V8.

Jag har haft en bakomliggande "tinnitus längtan" efter någon kul V8 bil ända sedan jag renoverade min Amazon 1981.

Helt plötsligt var jag rätta gubben med ekonomi..... 22 år senare :? . :D

Du har 15 år till på dig att bearbeta sambon innan du blir så gammal som jag var innan jag fick till det.

Två bilar och en MC vid 25års ålder och vill ha en jänke .... pffh ... I-landsproblem alltså :--:)

He he, när jag var 25 hade jag träffat min nuvarande fru, hade en begagnad trimmad Amazon från 1965 och var glad att vi hade råd att tågluffa tre veckor på sommaren.

Bodde i tvårumslägenhet i "slumkvarteren" i Stenungsund (läs Hasselbacken för er som känner till det ) 8)

Vilken story! :P

Link to comment
Share on other sites

Morst!

Du har ju ingen riktig bil ännu !! :--

Sälj 360'n och köp en moppe, ställ av MC'n sommartid. Samla pengarna du har, lägg om lånet på huset och lura banken och sambon att du skall renovera köket, eller något annat dumt skit som folk brukar göra med sina hus... :) Sedan har du stålar till en hyfsad USA bil, eller hur?

Jag vet inte om du har barn eller hur gamla de är eller om du bor i glesbygden men "curlingföräldrar" är inte bra. Behåll MC'n. det är ingen kapitalpost att tala om. EN riktig bil räcker, resten går bra med kinesmoppe eller samåka med polare-åka buss osv.

Man lever bara en gång 8)

.... Både jag och mina arbetskamrater frågar oss hur jag fick övertalat min fru att renovera köket genom målning och att vi kunde klara oss med EN bruksbil + moped. Dessutom fick jag henne att också tycka det är roligt med en fin jänkebil med V8.

Jag har haft en bakomliggande "tinnitus längtan" efter någon kul V8 bil ända sedan jag renoverade min Amazon 1981.

Helt plötsligt var jag rätta gubben med ekonomi..... 22 år senare :? . :D

Du har 15 år till på dig att bearbeta sambon innan du blir så gammal som jag var innan jag fick till det.

Två bilar och en MC vid 25års ålder och vill ha en jänke .... pffh ... I-landsproblem alltså :--:)

He he, när jag var 25 hade jag träffat min nuvarande fru, hade en begagnad trimmad Amazon från 1965 och var glad att vi hade råd att tågluffa tre veckor på sommaren.

Bodde i tvårumslägenhet i "slumkvarteren" i Stenungsund (läs Hasselbacken för er som känner till det ) 8)

Vilken story! :P

Haha, ja det kan man ju lugnt säga! :lol:

Radioman: Nu blev jag skitnervös, vad gjorde jag nu? Sa jag något dumt nu igen eller? :oops:

Link to comment
Share on other sites

Nej nej Morst, Du har inte gjort något fel.

Fick bara se din signatur och svävade sedan ut i något .... ha ha :) Jag är ju mest sarkastisk över min egna torftiga tillvaro som först på senare tid blivit lite bättre. Fast du skulle se hur min ekonomi egentligen ser ur på pappret .... Vad var rubriken på denna tråd? Skall man skratta eller gråta Passar också bra in på min ekonomi :D

Link to comment
Share on other sites

*Drar en lättad suck* Puh, då hade jag inte gjort bort mig - tur det! ;)

Nä men ändå ......................... :--

Skaffa moppe, avskaffa alla onödiga andra fordon,övertala frun om än det ena och än det andra och du har en bil. Jag har ju lyckats :)

Det finns säkert fler psykopater än mig här på forumet du kan fråga, he he ... :P

Skäms inte över dina tillkorta kommanden. Uttnyttja dem som en riktig psykopat.

"Inte skall väl jag ha en Mustang som är en sån usel människa"

Då säger frun - Men magnus (om du nu heter Magnus) vänta bara tills vi fått lagt om lånet till husrenoveriengen så.. Jag lovar att måla Köksluckorna som vi kom överens om (det du manipulerade henne till he he :-- )

Osv.

Inget svårt

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

Haha... ja vad ska man säga. Har säkert nackdelar som fördelar. De som inte har pengar (typ student... haha typ JAG) kan ju köra något som har et mussigt utseende. =) Men jag är glad över den äkta varan som står i garaget hemhemma =)=)=)

Men vist, snillerikt absolut.

Link to comment
Share on other sites

Radioman: Du har PM! Ekonomi kan jag inte ens stava till och alla ärenden på banken får mig att känna mig som en ännu större nolla än jag är, fattar oftast inte ett dugg - tyvärr. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...